Performancing Metrics

ماراتن تولید محتوای دیجیتال فردا برگزار می شود | اتاق خبر
کد خبر: 365921
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1395 - 07:28
دبیر نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال از برگزاری ماراتن تولید محتوای دیجیتال کشور با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری در روز آینده خبر داد.

اتاق خبر: امیرحسین اسدی با اشاره به اهمیت و جایگاه فناوری‌های دیجیتال در فضای اقتصاد و توسعه کشورها گفت: دفتر فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دیگر نهادهای حامی، رویدادی فناورانه را با عنوان «جشنواره دایمی تولید محتوای دیجیتال ایران» اجرا می‌کند.


دبیر نخستین ماراتن تولید محتوای دیجیتال به تلاش برای شکوفایی و بهره‌مندی از توانمندی‌ و ظرفیت‌های بخش خصوصی و بومی تولید محتوای دیجیتال با برگزاری این رویداد اشاره کرد و افزود: در این رویداد بزرگ، ظرفیت های ملی تولید محتوای دیجیتال با قابلیت بارگذاری بر بستر فناوری پیشرفته شناسایی و فعال می‌شود.

وی افزود: در این طرح  استعدادهای بالقوه این عرصه شناسایی شده و در یک برنامه جدی جهت تقویت توان ملی در این حوزه بالفعل خواهند شد.

اسدی برگزاری ماراتن تولید محتوای دیجیتال را زمینه‌ساز توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در یک بستر نوآورانه دانست و افزود: این ماراتن فرصتی است تا تیم‌های شرکت‌کننده بتوانند در یک مسابقه علمی و هنری نسبت به تولید محتوا با موضوعات کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان، فرهنگ و جامعه و سبک زندگی سالم بر اساس محورهای الگوریتم نویسی، سناریو نویسی،ui ، ux و در حوزه های بازی رایانه‌ای، نرم افزارهای تلفن همراه و وب سایت، فعالیت کنند.

دبیر این ماراتن علمی ادامه داد: تیم های شرکت کننده فرصت دارند در مدت ۱۲ ساعت و پس از دریافت موضوع مسابقه که بصورت قرعه انتخاب می شود، سناریو و یا الگوریتم محتوایی خود را تدوین کنند.

اسدی با اشاره به این‌که محصولات تولید شده توسط داوران بررسی شده و برگزیدگان ماراتن انتخاب می شوند، اظهار کرد: محصولات برگزیده با مشارکت شرکت های فناوری بصورت سامانه های دیجیتال در دسترسی جامعه قرار خواهد گرفت و فرایند تجاری سازی آن انجام خواهد شد.

وی در پایان افزود: ماراتن تولید محتوای دیجیتال کشور با حمایت «ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان» و مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد جمعه ۲۹ مردادماه سال‌جاری با حضور جمعی از فعالان این عرصه و در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

منبع: مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید