Performancing Metrics

آب و برق به شهرک صنعتی قرچک رسید | اتاق خبر
کد خبر: 367576
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 12:34
واگذاری اراضی صنعتی از ۵ سال گذشته در شهرک صنعتی قرچک آغاز شده اما نبود آب و برق مورد نیاز صنایع مهم‌ترین مانع راه‌اندازی واحدهای صنعتی در این شهرک بوده است.

اتاق خبر: اکنون با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در شهرستان قرچک در مدت یک هفته اقدامات لازم برای آبرسانی و توزیع برق مورد نیاز صنایع اجرایی شد و با حضور حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون حقوقی رییس‌جمهوری، پروژه‌های زیرساختی آب، برق و جاده دسترسی به شهرک صنعتی قرچک به بهره‌برداری رسید.
پیش از این، مسعود مرسلپور، فرماندار قرچک از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته دولت خبر داده بود که راه‌اندازی پست‌برق به ظرفیت ۱۵ مگاوات، خط انتقال به طول ۳ کیلومتر و شبکه توزیع برق ۲۰ کیلوولت به طول ۱۳ کیلومتر در شهرک صنعتی قرچک از مهم‌ترین آن است. این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ میلیارد ریال عملیاتی شد. همچنین بهره‌برداری از خط انتقال آب از شبکه آب شهری شهرستان به شهرک صنعتی قرچک به طول ۳ کیلومتر و بهره‌برداری از انشعاب ۲۰ لیتر بر ثانیه آب خریداری شده با سرمایه‌گذاری افزون‌بر ۶۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های عملیاتی شده است.
درحال‌حاضر۴ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در شهرک صنعتی قرچک در حال ساخت است که نخستین کارخانه این شهرک صنعتی با حضور مجید انصاری معاون حقوقی رییس‌جمهوری و محمدرضا قاهری‌بدر، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران به بهره‌برداری رسید. این کارخانه در تولید حصیر پلاستیکی و تهیه زیرانداز آغاز به فعالیت کرد.


رفع مشکلات ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تا پایان سال
مجید انصاری، معاون حقوقی رییس‌جمهوری در مراسم بهره‌برداری از کارخانه تولید حصیر پلاستیکی در شهرک صنعتی قرچک اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار و رونق دادن به تولید کشور مهم‌ترین اولویت دولت در امسال است. ۷هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی مشکل‌دار در سطح کشور شناسایی شده است که مشکلات این واحدهای صنعتی با حمایت‌های مالی و تسهیلاتی دولت تا پایان امسال رفع می‌شود.
انصاری در جمع تولیدکنندگان و صاحبان صنایع جنوب شرق تهران افزود: دولت یازدهم به‌صورت جدی از سرمایه‌گذاری و تولید واحدهای صنعتی کوچک و متوسط حمایت می‌کند.
معاون حقوقی رییس‌جمهوری گفت: شهرک صنعتی قرچک در ۵ سال گذشته به دلیل نبود آب و برق، قابل استفاده نبوده که اکنون این دو مهم به شهرک صنعتی قرچک رسید.
انصاری ابراز امیدواری کرد که تامین آب و برق در شهرک صنعتی قرچک سبب بهره‌برداری سریع‌تر از واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک صنعتی باشد و اشتغال پایدار را برای جوانان این شهرستان ایجاد کند. شهرستان‌های اطراف تهران به دلیل آنکه بخشی از بار سنگین پایتخت را به دوش می‌کشند سزاوار توجه بیشتری برای تامین زیرساخت‌های مناسب برای
 هستند.
معاون حقوقی رییس‌جمهوری تاکید کرد: در راستای اجرای اصل اقتصاد مقاومتی امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای نظام بانکی درنظر گرفته شده و نظام بانکی مکلف شده برای رفع مشکل نقدینگی و تامین پول مورد نیاز، تسهیلات لازم را دراختیار واحدهای تولیدکننده قرار دهد. انصاری تصریح کرد: در این زمینه ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی دارای مشکل کشور شناسایی شده‌اند که مشکلات آنها تا پایان امسال با بهره‌مندی از تسهیلات مالی دولت رفع می‌شود و با ظرفیت کامل راه‌اندازی و فعال خواهند شد.
معاون حقوقی رییس‌جمهوری افزود: به طور قطع این اقدام دولت موجب ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و پایدار در استان‌های مختلف کشور خواهد شد. اما باید توجه داشت که با مصرف تولید داخلی می‌توان از فعالیت‌ها و تلاش صنعتگران حمایت کرد. انصاری از مسئولان استانی خواست تا با برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه صنایع کوچک و زودبازده به منظور ایجاد اشتغال بیشتر تلاش کنند.

 
صنایع کوچک، راهگشای توسعه
محمدرضا قاهری‌بدر، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران با اشاره به اینکه ۲۰ بزه با یک اشتغال خنثی می‌شود، اظهار کرد: صنایع کوچک این ظرفیت را دارد که مشکلات اشتغال کشور را رفع کرده و در اجرای اهداف اقتصادی کشور راهگشا باشد.
وی با بیان اینکه آب و برق پس از ۵ سال و در مدت یک هفته در شهرک صنعتی قرچک تامین شد، ادامه داد: کمیته مشترک با حضور نمایندگان سازمان‌های اجرایی برای رفع مشکلات صنعت در شهرستان قرچک تشکیل شد که مهم‌ترین اقدام این کارگروه تامین آب و برق شهرک صنعتی قرچک است.
در حاشیه
قاهری‌بدر، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران در پایان این مراسم به صمت گفت: تامین زیربناهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از وظایف سازمانی در بخش صنایع کوچک کشور است. از این‌رو، آب و برق مورد نیاز صنعتگران در شهرک صنعتی قرچک تامین شد و نیز به‌زودی این شهرک صنعتی گازرسانی خواهد شد.
قاهری‌بدر همچنین در تامین زیرساخت‌های نرم‌افزاری به استفاده از ظرفیت دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: هیاتی از کره‌جنوبی برای راه‌اندازی دفتر مشترک پژوهشی ایران و کره هفته آینده به ایران سفر می‌کند و از برخی شهرک‌های صنعتی تهران بازدید خواهد کرد.
به گزارش صمت در ادامه سفر معاون حقوقی رییس‌جمهوری به شهرستان قرچک به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند، از کارمندان نمونه این شهرستان قدردانی شد. در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رییس‌جمهور، سیدشهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان قرچک، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی؛ مدیران و کارمندان نمونه دستگاه‌های اجرایی شهرستان معرفی شدند و از آنان تجلیل شد.

منبع: صمت

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید