Performancing Metrics

مبارزه با مفاسد اقتصادی نیاز به تشکیلات جدید و قانونگذاری جدید ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 367635
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 17:52
نایب رییس کمیسیون قضایی:
نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی خلاء قانونی وجود ندارد گفت که نیازی به تشکیل پلیس اقتصادی نیست.

اتاق خبر: محمد کاظمی اظهار کرد: وظیفه پلیس برخورد با جرایم است؛ حالا ممکن است این جرایم اقتصادی یا امنیتی و اجتماعی باشد و لزومی ندارد برای هر نوع جرم پلیس مخصوص و تشکیلات جدید ایجاد کنیم.

وی افزود: نیروی انتظامی می‌تواند نیروهای تحت امر خود را به بخش ‌های مختلف برای رسیدگی به جرایم اقتصادی، اخلاقی ، اجتماعی و سرقت و کلاهبرداری تقسیم کند که این کار نیاز به تشکیلات جدید و قانونگذاری جدید ندارد.

این نماینده مجلس برخورد با جرایم اقتصادی را از وظایف اداره آگاهی عنوان و تصریح کرد: پلیس آگاهی باید نسبت به کشف جرم و تشکیل پرونده اقدام کند. البته من معتقدم که به جای تشکیل پلیس اقتصادی ما نیازمند ایجاد نظم و انتظام در حوزه امور اداری و مالی هستیم، باید با استفاده از تکنولوژی و راهبردهای علمی دنیا سیستم را شفاف کنیم نه اینکه اجازه دهیم جرمی اتفاق بیافتد و بعد به دنبال برخورد با آن جرم باشیم.

 نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر لزوم پیشگیری از وقوع جرایم گفت: ما باید برای مردم حکمران خوبی باشیم و مانع ارتکاب جرم شویم در واقع باید نظام را با یک حکمرانی خوب اداره کنیم و زمینه را فراهم کنیم که مردم گرایش به ارتکاب جرم نداشته باشند چرا که اگر توان اقتصادی و رفاهی مردم را بالا ببریم شاید بسیاری ا زجرایم مثل سرقت ، کلاهبرداری و جرایم اقتصادی و اجتماعی اتفاق نیافتد.

 کاظمی در پایان با بیان اینکه برخورد با مفاسد اقتصادی خلاء قانونی ندارد افزود: خلاء اصلی در واقع مربوط به سیستم اداری کشور است که باید نسبت به نظم دهی آن اقدام شود تا زمینه فساد در آن از بین برود.

مبنع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید