Performancing Metrics

واعظی : فاز نخست شبکه ملی اطلاعات فردا راه اندازی می شود | اتاق خبر
کد خبر: 367667
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1395 - 20:26
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فاز نخست شبکه ملی اطلاعات جهت افزایش کیفیت ، سرعت بالا و کاهش هزینه فردا هفتم شهریور افتتاح می شود.

اتاق خبر:محمود واعظی روز شنبه پس از سخنرانی در شورای اداری مازندران در گفت و گو با خبرنگاران در محل سالن استانداری با اشاره به آن که از دو سال پیش فعالیت و اجرای طرح ها برای مهیا کردن زیر ساخت های راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شروع به کار کرد، اظهار داشت: ازهشت ماه پیش هم اوپراتورها وسازندگان محتوا،جلسات کارشناسی در زمینه تولید محتوای داخلی این شبکه برگزار کردند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه فاز اول شبکه ملی اطلاعات تحول عظیمی را به لحاظ محتوای داخلی ایجاد می کند، تصریح کرد: مردم می توانند از میزبانی محتوای داخلی اطلاعات از طریق شبکه ملی اطلاعات بهره مند شوند.
ساخت ماهواره سنجش از راه دور در کشور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موافقت ساخت ماهواره سنجش از راه دور ، هفته قبل در کشور امضاء شده است و تمامی امکانات و تجهیزات این ماهواره در خاک کشور ایجاد می شود.
واعظی با بیان اینکه در حال حاضر کشور مجبور به خرید ماهواره از دیگر کشورها است که برخی ها می دهند و برخی ها نمی دهند، تصریح کرد: ایجاد ایستگاه زمینی و مدیریت ساخت ماهواره سنجش از راه دور در اختیار خودمان است.
وی گفت :در برنامه ششم داشتن 2 ماهواره ملی برنامه ریزی شده است و مذاکره ساخت ماهواره با شرکت های مهم سازنده دنیا پس از برجام شروع شده است.
وی اضافه کرد: با ساخت و پرتاپ این ماهواره ها نقشه های فضایی دقیقی در بخش های مختلف از جمله مسایل محیط زیست، کشاورزی ، آب و خاک و آمایش سرزمینی بدست می آید.
وی در مورد تدوین قانون فضای ملی گفت: در حال حاضر این مقوله با دانشگاه تهران تفاهم نامه امضا شده است تا تمام جوانب این قانون بررسی کارشناسی شود.
**35میلیون کاربر اینترنت در کشور
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حال حاضر 100میلیون سیم کارت در اختیار مردم ایران قرار دارد، گفت: 35میلیون نفر از آنان کاربر اینترنت هستند.
وی با بیان اینکه مردم از شبکه های اجتماعی داخلی در فضای مجازی استفاده کنند، خاطر نشان کرد: در این حوزه دولت فقط نسبت به امنیت حریم مردم در فضای مجازی داخلی کشور متعهد است و نمی تواند کاری در فضای مجازی که از شبکه های اجتماعی خارجی استفاده می کنند، انجام دهد.
وی ادامه داد: از آنجاییکه سرورها در خارج از کشور قرار دارند، به طور یقین اطلاعات در خارج از کشور قرار می گیرد.
**افزایش انگیزه و رغبت سرمایه گذاری در کشور
به گزارش ایرنا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری مازندران نیز با اشاره به این نکته که بخش خصوصی رغبت به سرمایه گذاری دارد، گفت: امنیت و مسایل حقوقی و قضایی به عنوان مقولات اساسی در ایجاد انگیزه سرمایه گذاری در کشور وجود دارد.
وی از نگاه سازنده قوه قضائیه به توسعه و سرمایه گذاری قدردانی کرد و اضافه کرد: بسیاری از طرح ها وموانع با سیاست گذاری درست بدون اعتبار حل و فصل می شود.
وزیر ارتباطات همدلی و صمیمیت بین دست اندرکاران نظام جمهوری اسلامی را از دیگر مقولات مهم در حل مشکلات کشور نام برد و بیان داشت: بسیاری از مشکلات به ارث رسیده از دولت های گذشته است به طوریکه برخی از پروژه های افتتاحی امسال در هفته دولت مربوط به هفت تا هشت سال قبل است.
واعظی با تاکید بر این نکته که خللی نباید در سرمایه گذاری ایجاد شود، گفت: نباید نظرات ، نگاه و سلیقه ها متفاوت سبب تفرقه شود.
وی ادامه داد: امکانات و سیاست گذاری های دولت همواره به سمت استان هایی که برنامه ،تلاش مضاعف ، همدلی و صمیمیت دارند، است.
وی به گسترش روابط خارجی ایران در 3 سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این شرایط برای کالاهای ایرانی در خارج باید بازاریابی بیشتری کنیم.
وزیر ارتباطات به اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: برنامه ششم با محوریت اقتصاد مقاومتی باز نویسی شده است و بودجه و برنامه امسال نیز بر اساس اقتصاد مقاومتی است.
واعظی تصریح کرد: دولت یازدهم از همان ماه های اول شروع به کار فضا را برای حل مشکلات اقتصادی فراهم کرد و کاهش تورم و رشد اقتصادی را در دستور کار قرار داده است.
وی نرخ تورم کشور در پنج ماهه امسال را هشت و هفت دهم درصد اعلام کرد و اضافه کرد: گسترش روابط خارجی سبب شد تا امروز شاهد افزایش 21درصدی صادرات غیر نفتی در پنج ماهه امسال را نسبت به سال قبل باشیم.
وی توضیح داد: تراز اقتصادی صادرات غیر نفتی و واردات کشور در سال جاری با سه و نیم میلیارد دلار مثبت شده است.
وی با بیان اینکه هفت هزار و 500واحد تعطیل و نیمه تعطیل در کشور شناسایی شده و تا پایان امسال راه اندازی می شود، ادامه داد: تاکنون حدود سه هزارو 500واحد با معرفی به بانک ها به مرحله تولید رسیدند.
وی با ابراز امیدواری از ایجاد تحرک اقتصادی کشور با راه اندازی واحد های صنعتی در سال جاری ، گفت: امروز باز شدن ال سی در بانک ها به حالت عادی رسیده است و داد و ستد اقتصادی خارجی کشور بدون موانع در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه مسابقه آبادانی و سازندگی در استان های کشور بوجود آمده است، گفت: با کاهش نرخ تورم رونق جهشی در اقتصاد کشور بوجود خواهد آمد.
وزیر ارتباطات پنجشنبه شب هفته گذشته به همراه معاونان به منظور افتتاح طرح های هفته دولت به مازندران سفر کرد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید