Performancing Metrics

تعهدات تامین اجتماعی را نمی توان متوقف کرد | اتاق خبر
کد خبر: 368234
تاریخ انتشار: 9 شهریور 1395 - 10:41
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: وقتی منابع در اختیار نباشد، پروژه های عمرانی متوقف یا با رکود انجام می شود اما نمی توان تعهدات سازمان اجتماعی را متوقف کرد و یا با تاخیر انجام داد؛ بنابراین تعهدات این سازمان باید حتما انجام شود.

اتاق خبر:درمان وآموزش پزشکی، سید تقی نوربخش این مطلب را در بیست و سومین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور و در وزارت بهداشت بیان کرد.
نوربخش همچنین افزود: شرمنده دانشگاه های علوم پزشکی در برخی مقاطع و در بخش درمانی هستیم که شاید نتوانیم بگونه ای مطلوب و با برنامه ریزی دقیق، پرداختی ها را به آنان انجام دهیم.

**مطالبات انباشته شده تامین اجتماعی
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مطالبه انباشته شده این سازمان از دولت، اظهار کرد: از 14 میلیون بیمه شده اصلی سازمان، حدود 9 میلیون تن، بیمه شده اجباری هستند که کارگر یا کارفرما حق بیمه را پرداخت می کند، کمتر از 2 میلیون تن، بیمه شده اختیاری و مشاغل آزادند که خود آنان حق بیمه شان را پرداخت می کنند و بیشتر از 2 میلیون تن دیگر هم از بیمه شدگان تکلیفی مانند صیادان، قالیبافان و رانندگان به شمار می آیند که سهم آنان را باید دولت پرداخت می کرده که هیچ پولی پرداخت نکرده است.
وی ادامه داد: حدود سه میلیون تن در دولت قبل ، مکلف شدند که بدون پرداخت کارفرما با تعهد دولت از محل هدفمندی یارانه ها بیمه شوند که جزو ابداعات و اختراعات دولت قبل بود و ضربات زیادی به سازمان تامین اجتماعی زد؛ زیرا علاوه بر مطالبه انباشته شده از دولت از محل بیمه شدگان تکلیفی نیز مبلغ قابل توجهی از سازمان هدفمندی یارانه ها طلبکاریم.
نوربخش با بیان اینکه طرح تحول سلامت با همت وزیر بهداشت و رئیس جمهوری ، جزو راهبردهای اصلی دولت قرار گرفت، افزود: همیشه در سال های گذشته آرزو داشتیم که تخصیص اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان به عنوان سرمایه گذاری و نه هزینه تلقی شود که خوشبختانه در این دولت، نگرش ها در مورد سرمایه گذاری در حوزه سلامت تغییر کرد ؛ چرا که هزینه کردن در حوزه سلامت ،سرمایه گذاری است.
وی همچنین اظهار کرد:با وجود عنایت رئیس جمهوری به حوزه سلامت، اما منابع یا تخصیص منابع، تناسبی با سطح خدمات ندارد؛ هفته گذشته با وزرای بهداشت و رفاه سوئد و فنلاند ملاقات داشتم؛ در کشور سوئد حدود 40 میلیارد دلار در بخش بهداشت، درمان و رفاه اجتماعی هزینه می شود در حالی که جمعیت آن حدود 9 میلیون تن است و یا در فنلاند حدود 60 درصد از جی دی پی 42 هزار دلاری با جمعیتی حدود 6 میلیون تن، صرف بهداشت و رفاه اجتماعی می شود.
وی درادامه بیان کرد: مطالبه بحقی در مردم در مورد ارتقای سطح سلامت ایجاد شده است و شان مردم ما چیزی نیست که یکی از وزرای بهداشت در روزهای پایانی خود در مجلس از آن سخن گفت که پرداخت از جیب مردم بیش از 50 درصد بود؛ بلکه شان مردم ما نگاهی است که دولت، رئیس جمهوری و وزیر بهداشت به سلامت جامعه دارند اما باید منابع، متناسب با سطح خدمات تخصیص یابد.
مدیر عامل تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش ، شمار افراد تحت پوشش این سازمان را 41 میلیون و 800 هزار تن برشمرد و گفت: 14 میلیون تن از افراد تحت پوشش ، بیمه شده اصلی هستند که با احتساب خانواده هایشان به 36 میلیون تن می رسند و حدود 5.5 میلیون تن هم مستمری بگیر اصلی و خانواده های آنها هستند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید