Performancing Metrics

برداشت زیتون در شهرستان جهرم آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 368354
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1395 - 00:13
رئیس جهاد کشاورزی جهرم از آغاز برداشت زیتون در این شهرستان خبرداد.

اتاق خبر: محمدرضا شهابی از آغاز برداشت زیتون در جهرم خبرداد و گفت: شهرستان جهرم دارای 350هکتار سطح زیرکشت زیتون است.

وی با اشاره به اینکه زیتون گیاه نیمه گرمسیری است که دامنه نیاز سرمایی آن 700-400 ساعت می باشد ، افزود: ارقام سازگار زیتون قابل برداشت در جهرم شامل فشیمی ، کنسروالیا ، کازرونی و شیراز، مانزالیا و آماگیدال است.

شهابی با بیان اینکه برداشت زیتون در جهرم از اواخر مرداد ماه آغاز و تا آبان ماه ادانه دارد ، تصریح کرد : سالانه شش هزار و 200 تن محصول از باغات بارور زیتون برداشت و جهت تولید کنسرو وروغن به کارخانجات صادر می شود.

رئیس جهاد کشاورزی جهرم با بیان اینکه بخش خفر دارای اقلیم معتدل ومناسبی جهت کاشت زیتون است، ادامه داد:  بیشترین سطح زیرکشت زیتون در بخش خفر متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه روغن و کنسرو زیتون از فرآورده های پر مصرف زیتون محسوب می شود که با قیمت مناسب به فروش می رسد، اظهارداشت: مقاوم بودن زیتون نسبت به کم آبی و شوری از مزایای کشت زیتون است که موجب شده در کارخانجات فرآوری شده و با قیمت مناسبی به فروش برسد.

شهابی با بیان اینکه دو نفر مهندس ناظر از باغات شهرستان جهرم بر تمامی عملیات کاشت تا برداشت نظارت دارند، افزود: در سالهای اخیر اعتبارات بسیار خوبی جهت اجرای عملیات هرس ، پیوند و اصلاح باغات زیتون در اختیار باغداران به صورت بلاعوض قرار گرفته است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید