Performancing Metrics

۹۰ درصد پارچه‌های چادر مشکی وارداتی هستند | اتاق خبر
کد خبر: 368370
تاریخ انتشار: 10 شهریور 1395 - 01:56
رئیس اتحادیه پارچه فروشان زابل، گفت: با وجود اینکه در ایران بیش از نیمی از بانوان و دختران پوشش چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده‌اند، امّا ۹۰ درصد پارچه‌های چادر مشکی از کره، چین و حتی ژاپن وارد می شود.

اتاق خبر: منصور یزدانی رئیس اتحادیه پارچه فروشان زابل در گفت و گو با خبرنگار «رازق»با اشاره به وضعیت پارچه های چادری، اظهار کرد: چادر مشکی در ایران تولید نمی‌شود و تقرییا ۹۰ درصد از پارچه‌های موجود وارداتی هستند ولی پارچه‌های دیگر مثل پارچه‌های ملحفه ای، کت شلواری و… جنس‌های خیلی خوبی هستند که ایران تولید می‌کند.

رئیس اتحادیه پارچه فروشان زابل در ادامه این مطلب گفت: پارچه‌های چادر مشکی معمولاً از چین، کره، ژاپن و… وارد می‌شود، ما سفارش چادر می‌دهیم و آنها چادر برای ما تولید می‌کنند.

وی افزود: ایران برخی از جنس‌های کارخانه بروجرد و بعضی از جنس‌های مرغوب را به کشورهای عراق و پاکستان و کشورهای دیگر صادر می‌کند.

رئیس اتحادیه پارچه فروشان زابل گفت: متاسفانه کارخانه‌ها و ماشین‌آلات ما فرسوده شده و نیاز به نوین سازی دارند تا ایران توانایی رقابت با جنس‌های خارجی را داشته باشد.

یزدانی با اشاره به اینکه بیشترین فروش پارچه مربوط به فصل تابستان است و اجناس بیشتر و راحت‌تر بفروش می‌رسد، گفت: قیمت ها هم بستگی به توان خرید مردم، عرضه و تقاضا و کشش بازار دارد و در منطقه ما گاهی با ۱۰درصد سود نیز اجناس به فروش می‌رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم که دولت از طریق بانک‌ها، به اعضای پروانه‌دار و قابل اعتماد اتحادیه پارچه‌فروشان وام بدهد تا بتوانند راحت جنس برای مغازه بیاورند، اما دولت هیچ حمایتی از صنف ما نمی‌کند و همه وام ها با سود بالا هستند و این باعث ورشکستگی صنف و خوابیدن چرخ تولید می‌شود.

منبع: اتاق اصناف

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید