Performancing Metrics

400 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی استان تهران پرداخت شد | اتاق خبر
کد خبر: 368558
تاریخ انتشار: 11 شهریور 1395 - 03:39
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرای طرح حمایتی اعطای تسهیلات مالی به واحدهای تولیدی، 30 واحد صنعتی استان 400 میلیارد ریال وام بانکی دریافت کردند.

اتاق خبر:محمدرضا مس فروش روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یک هزار و 200 واحد تولیدی و صنعتی استان تهران متقاضی دریافت تسهیلات بانکی هستند که تاکنون به 30 واحد متقاضی تسهیلات موردنیاز پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: با آغاز اجرای طرح حمایتی اعطای تسهیلات بانکی، بیش از دو هزار و 500 واحد صنعتی استان تهران به عنوان متقاضی دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب این سازمان ثبت نام کردند.
وی افزود: حدود نیمی از این واحدها پس از بررسی و تایید کمیته بررسی های اولیه( متکشل از استانداری؛ سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ جهاد کشاورزی؛ شرکت شهرک های صنعتی و بانک های عامل) برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند.
مس فروش تصریح کرد: براساس ضوابط بانک های عامل این تقاضاها در حال بررسی است که متاسفانه با توجه به پیش بینی انجام شده پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی متقاضی نسبت به زمان بندی پیش بینی شده به تعویق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون تنها به 30 واحد صنعتی تسهیلات بانکی پرداخت شده است، گفت: انتظار داریم بانک های عامل روند پرداخت تسهیلات به واحدهای تولید تایید شده را با هدف رفع مشکلات ، تامین نقدیینگی و فراهم شدن زمینه رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید داخلی را تسریع کنند.
مس فروش تصریح کرد: در صورت رسیدگی سریع بانک های عامل و اعلام نواقص، این سازمان به سرعت برای رفع نواقص اقدام می کند.
به گفته رئییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، سهم استان تهران از مجموع 160هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی اختصاص داده شده برای تامین نیاز مالی و سرمایه درگردش واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ متقاضی کشور، حدود 13هزار و 600 میلیارد ریال است.

* بسته های حمایتی صادرات
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه آیین نامه بسته های حمایتی از صادرات در حال تدوین است گفت: با اجرای این آیین نامه، واردکنندگان خارجی محصولات ایرانی که نیاز به وام دارند برای رفع نیاز مالی می توانند با استفاده یکی از آیتم های اشاره شده در این بسته حمایتی و شرایط بین بانکی، نیازمالی خود را رفع کنند.
وی به یکی از مولفه های حمایتی صادرات با عنوان اعتبار خریدار اشاره کرد و افزود: این اعتبار به این معنا است که دولت ایران توسط سیستم بانکی در سال جاری از یک میلیارد دلار با قابلیت افزایش تا دو میلیارد دلار برای متقاضیان خرید کالای ایرانی از طریق قوانین بین بانکی بین المللی و ارائه گارانتی و ضمانت های لازم تسهیلات بانکی ارائه می کند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید