Performancing Metrics

ترکیه حمایت سازمان ملل را برای مبارزه با حامیان گولن خواستار شد | اتاق خبر
کد خبر: 368789
تاریخ انتشار: 12 شهریور 1395 - 10:31
نخست‌وزیر ترکیه حمایت بیشتر سازمان ملل و جامعه جهانی را در مبارزه با سازمان حامیان گولن به ویژه پس از کودتای نافرجام این کشور، خواستار شد.

اتاق خبر: این اظهارات بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه، روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار با جفری فلتمن، معاون دبیر کل سازمان ملل در آنکارا مطرح شد.

یلدیریم در ادامه سخنان خود "اراده و موضع قاطعانه" مردم ترکیه را عامل شکست کودتای اخیر این کشور دانست و تاکید کرد، دولت برای جلوگیری از تکرار سناریویی مشابه در چهارچوب قانون دست به اقدام زده است.

در همین حال فلتمن نیز کودتای اخیر این کشور را که دموکراسی و ثبات را در ترکیه مورد هدف خود قرار داده بود، "غیرقابل قبول" توصیف کرد و پیام بان‌کی مون، دبیر کل سازمان ملل را در محکوم کردن این حادثه و همدردی با مردم و دولت این کشور  ابلاغ کرد.

فلتمن و ییلدیریم هم‌چنین درباره تحولات منطقه به ویژه در سوریه گفت‌وگو کردند. به گفته منابع آگاه فلتمن هم‌چنین از رویکرد سازنده ترکیه در قبال این مسئله تقدیر کرده است.

نخست‌وزیر ترکیه پس از آن با فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی سازمان ملل در مسئله پناهجویان دیدار و بر ضرورت کمک‌های بیشتر به ترکیه در رسیدگی به استقرار پناهجویان سوری در این کشور تاکید کرد.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید