Performancing Metrics

تولید خودروی تک سرنشین الکتریکی با برد ۱۰۰ مایل | اتاق خبر
کد خبر: 370204
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1395 - 07:13
شرکت خودروسازی نوپای الکترا مکانیکا به طور رسمی از محصول تمام الکتریکی تک سرنشین خود با نام SOLO EV 2017 رونمایی کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  motortrend، این خودرو با ابعاد بسیار کوچک و جمع و جور و برد ۱۰۰ مایل با هربار شارژ بازار خودروهای شهری و مشتریانی که به دنبال محصولات دوستدار محیط زیست هستند را هدف قرار داده است.

خودروی سه چرخ سولو

خودروی سه چرخ سولو

خودروی سه چرخ سولو را باید چیزی بین تویوتا i-Road و پولاریس اسلینگشات دانست که به یک موتور الکتریکی ۸۲ اسب بخاری مجهز شده است که قدرتش را به چرخ تکی عقب منتقل می‌کند.

انرژی مورد نیاز موتور را یک مجموعه باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۱۶٫۱ کیلووات ساعت تامین می‌کنند که با هربار شارژ کامل توانایی طی مسافت ۱۰۰ مایل (۱۶۰ کیلومتر) را به این وسیله نقلیه می‌دهد. شارژ کامل این باتری ها توسط شارژرهای خانگی ۱۱۰ ولت نزدیک ۳ ساعت به طول می‌انجامد.

خودروی سه چرخ سولو

خودروی سه چرخ سولو

سازنده کانادایی سولو می‌گوید در طراحی و ساخت این خودرو به کیفیت سواری نیز توجه شده است. این وسیله با وزنی کمتر از هزار پوند می‌تواند شتاب صفر تا صدی در حدود ۸ ثانیه داشته و به حداکثر سرعت محدود شده ۸۰ مایل در ساعت برسد. مانورپذیری و پارک کردن این خودرو که تنها ۱۴ اینچ طولانی تر از اسمارت فورتو (۱۲۰ اینچ) بوده و عرض آن فقط ۴۷٫۶ اینج می‌باشد (۱۷٫۹ اینچ کمتر از اسمارت) به هیچ وجه کار دشواری نیست.

خودروی سه چرخ سولو

خودروی سه چرخ سولو

تجهیزات استاندارد سولو عبارتند از پنجره های برقی، ورود بدون کلید، دوربین پارک عقب، اتصال بلوتوث، آینه های جانبی گرم شونده و تهویه مطبوع. یک فضای ۱۰ فوت مکعبی در پشت صندلی راننده نیز به عنوان محفظه بار در نظر گرفته شده است.

شرکت سازنده کل خودرو را به مدت دو سال و بدون در نظر گرفتن مسافت طی شده گارانتی کرده و مجموعه باتری آن را پنج سال ضمانت می‌کند.

شرکت الکترا مکانیکا عنوان کرده است که تولید انبوه سولو را در پایان سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد و قیمت پایه آن در بازار آمریکا ۱۵۵۵۰ دلار خواهد بود. این قیمت معادل اسمارت فورتو بنزینی ۲۰۱۶ و تنها نصف قیمت نیسان لیف و فورد فوکوس EV می‌باشد.

منبع : اخبار خودرو

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید