Performancing Metrics

شکستن انحصار مخابرات با فیبر تاریک | اتاق خبر
کد خبر: 370621
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1395 - 10:47
مدیرعامل یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، واگذاری فیبر تاریک به بخش خصوصی را فرصتی برای کاهش انحصار مخابرات ایران و برای برداشتن محدودیت سرعت اینترنت دانست.

اتاق خبر: عبداللـه فاتح، در مصوبه جدید ۲۳۰ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مقرر شده امکانات اضافه‌ای که سازمان‌های دولتی دارند به بخش خصوصی بدهند تا این بخش بتواند از این امکانات استفاده کرده و به صورت خدمات ارائه دهد. تعرفه‌های اجاره این امکانات در این مصوبه مشخص شده و فعلا شروع با شرکت مخابرات ایران بوده است.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده برای گرفتن فیبر تاریک بیان کرد: پیرو مصوبات جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، بین مراکز مخابراتی مراکزی را راه‌اندازی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم FTTX را نیز تا کابینت‌های نزدیک ساختمان‌ها فیبرکشی کنیم که امکان ارائه سرویس‌های سرعت بالا به مشترکین فراهم شود.

او با بیان اینکه این شرکت در حال همکاری با استان‌هاست، افزود: در حال حاضر امکانات را از مخابرات استانی می‌گیریم. همچنین مصاحبه‌ای با مخابرات آذربایجان شرقی داشتیم تا  بتوانیم در شهر تبریز امکانات پایه داکت و فیبر را از مخابرات استان دریافت کنیم.

فاتح با تاکید بر منافع واگذاری فیبر تاریک به بخش خصوصی و افزایش سرعت اینترنت اظهار کرد: با این کار سرعت‌ها بسیار بالا می‌رود، زیرا زمانی که ما فیبر تاریک داشته باشیم، دیگر محدودیتی در سرعت نداریم که مگابیت محدودی را از مخابرات اجاره کنیم و می‌توانیم سرعت‌ها را تا چند برابر و به صورت تصاعدی بالا ببریم، همچنین به نظر می‌رسد کیفیت سرویسی که به مصرف‌کننده می‌دهیم نیز افزایش یابد.

مدیرعامل این شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در ادامه ارائه فیبر تاریک را فرصتی برای کاهش انحصار مخابرات ایران دانست و گفت: با این فیبر می‌تواند انحصار شرکت مخابرات ایران میتواند شکسته شود و ما در کنار شرکت‌های مخابرات استانی، خودمان شبکه ایجاد کنیم و ارتباط مشترک تا شبکه بین‌المللی از مبدا تا مقصد در بستری غیر از مخابرات باشد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید