Performancing Metrics

صادرات محصولات کشاورزی ۱۲ درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 370993
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1395 - 17:17
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد گفت: صادرات بخش کشاورزی در پنج ماهه نخست امسال با ۱۲ درصد افزایش به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از دو میلیون و ۸۶هزار تن رسیده است.

اتاق خبر: عبدالمهدی بخشنده با اعلام این خبر، ارزش صادرات محصولات کشاورزی را یک میلیارد و ۹۲۸ میلیون دلار عنوان کرد.

وی افزود: این میزان صادرات معادل سهم ۴.۱۶ درصد از کل وزن و ۱۰.۱۱ درصد از کل ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی در مدت یاد شده را شامل می‌شود.

به گفته بخشنده در این مدت، بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی به لحاظ وزنی مربوط به زیر بخش‌های زراعی با سهم ۶۱.۸ درصد، باغی ۱۹.۹ درصد و دام و طیور ۱۶.۷ درصد بوده است.

وی ادامه داد: به لحاظ ارزشی بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی کشور نیز به زیر بخش باغی با سهم ۴۱.۱ درصد، دام و طیور ۲۸.۳ درصد و زراعی با سهم ۲۵.۲ درصد تعلق دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پنج ماه نخست امسال، ۴۱۵  هزار تن محصولات باغی به ارزش ۷۹۲ میلیون دلار، ۳۴۸ هزارتن محصولات دام و طیور به ارزش ۵۴۶ میلیون دلار و یک میلیون و ۲۸۹ هزار تن محصولات زراعی به ارزش ۴۸۶ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

بخشنده در مورد صادرات شیلاتی در پنج ماهه نخست امسال نیز گفت: در این مدت ۲۸ هزار و ۵۷۰ تن محصولات شیلاتی به ارزش ۸۱ میلیون و ۴۱۰ هزار دلار از کشور صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: پنج قلم عمده صادراتی به لحاظ ارزشی شامل پسته با پوست با ۲۲۰ میلیون دلار، رب گوجه فرنگی با ۷۸ میلیون دلار، مغز پسته ۷۴ میلیون دلار، هندوانه ۷۳ میلیون دلار و ماست ۷۱ میلیون دلار بوده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید