Performancing Metrics

NITC حامی ایران در روزهای سخت | اتاق خبر
کد خبر: 371372
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1395 - 19:58
جایگاه امروز شرکت ملی نفتکش ایران در عرصه داخلی و بین‎المللی مرهون زحمات کسانی است که از گذشته تا به امروز در این شرکت در بخش خشکی و دریا فعالیت کرده‎ و پایبندی به قانون را سرلوحه کار خود قرار داده‎اند.

اتاق خبر: مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) درباره چگونگی تاسیس این شرکت گفت: با بروز بحران‎های اقتصادی در دوران ملی شدن صنعت نفت و تحریم خرید نفت ایران از جانب دول استعمارگر، فکر ایجاد یک ناوگان مستقل جهت ورود به بازارهای بین‌المللی نفت در کشور قوت گرفت.

علی‌اکبر صفایی گفت: علاوه بر ورود به بازارهای بین‎المللی، لازم بود کشور ایران نیز مانند سایر کشورهای صادرکننده نفت سهم مناسبی در حمل و نقل دریایی طلای سیاه به‎عهده گیرد تا علاوه بر نفوذ در بازارهای جهانی، اسباب و امکانات لازم و ضروری را هم برای فروش نفت در شرایط عادی و مواقع بحرانی دراختیار داشته باشد.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه سرانجام در سال 1334 ایده تشکیل ناوگان نفتکش در کشور از قوه به فعل درآمد و گفت:به این ترتیب سنگ بنای اولین شرکت کشتیرانی نفتی کشور زده و شرکت ملی نفتکش ایران در 26 شهریور 1334 تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت ملی نفتکش ایران کار خود را در ابتدا با تحویل‎گیری یک فروند کشتی نفتکش 35 هزار تنی آغاز کرد گفت: با اقدامات توسعه‎ای صورت گرفته بخصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز تعداد کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران به 69 فروند و با ظرفیتی بالغ بر 15.5 میلیون تن رسیده و این شرکت را در جایگاه بزرگترین کشتیرانی نفتی جهان قرار داده است.

صفایی درخصوص وضعیت امروز ناوگان نفتکش ایران نیز اضافه کرد: امروز تمامی کشتی‎های این شرکت از بیمه، پرچم، کلاس و گواهینامه معتبر بین‎المللی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه تاکنون 12 فروند از کشتی‎های این شرکت تحت اجاره شرکت‎های خارجی قرار گرفته است افزود: با توجه به تمایل شرکت‎های خارجی به اجاره کشتی‎های نفتکش ایران، این تعداد تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

صفایی ضمن تبریک شصت و یکمین سال تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه این شرکت در راستای اهداف اولیه تاسیس خود همواره و در همه مواقع در خدمت کشور بوده است اضافه کرد: جایگاه امروز شرکت ملی نفتکش ایران در عرصه داخلی و بین المللی مرهون زحمات کسانی است که از گذشته تا به امروز در این شرکت در بخش خشکی و دریا فعالیت کرده‎ و پایبندی به قانون را سرلوحه کار خود قرار داده‎اند.

وی در پایان ضمن تشکر از کلیه مشتریان شرکت ملی نفتکش ایران بخصوص شرکت ملی نفت، از این بخش‌ها خواست تا کماکان با واگذاری محموله‎ها به شرکت ملی نفتکش ایران، از این شرکت که توانسته است از دوران تحریم‎های ظالمانه سربلند بیرون آید، حمایت کنند.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید