Performancing Metrics

عقب‌نشینی طلای جهانی در آستانه تصمیم بانک مرکزی آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 371908
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1395 - 19:23
قیمت طلا در بازار جهانی به دنبال صعود ارزش دلار که تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، در معاملات روز جاری اندکی کاهش پیدا کرد.

اتاق خبر: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش یافت و در ۱۳۱۱.۴۳ دلار ایستاد.

در بازار نیویورک هر بازار طلا برای تحویل در ماه مارس به میزان ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۳۱۴.۵۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۴۰ سنت افزایش، در ۱۳۱۸.۲۰ دلار بسته شده بود.

ارزش دلار در پی انتشار بیانیه سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن صعود کرد. این بانک در نشست سیاست پولی خود تصمیم گرفت با هدف اصلاح برنامه محرک مالی عظیم خود، برای نرخ‌های بهره بلندمدت هدف تعیین کند. به این ترتیب اکنون توجه سرمایه‌گذاران به نتایج نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا معطوف می‌شود که بعد از ظهر روز جاری به کار خود پایان خواهد داد.

با وجود این‌که بازارها انتظار دارند نرخ‌های بهره آمریکا در پایان سال افزایش پیدا کند، اظهارات موافق و مخالف در خصوص افزایش نرخ‌های بهره که اخیرا از سوی مقامات بانک مرکزی آمریکا مطرح شده است، به نوسان در بازارهای مالی منجر شده است.

قرار است جانت یلن رییس بانک مرکزی آمریکا پس از نشست این بانک در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شود. معامله گران و سرمایه گذاران به دقت اظهارات وی را برای ارزیابی زمان افزایش نرخهای بهره دنبال خواهند کرد.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر با پشتیبانی ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد. این فلز ارزشمند در نیمه اول سال ۲۰۱۶ بزرگترین رشد قیمت نیم سال اول در حدود چهار دهه گذشته را رقم زد اما از زمانی که شمار متعددی از مقامات بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخهای بهره حمایت کرده اند، بخشی از این رشد قیمت را از دست داده است.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، بازار هیچ احتمالی نمی‌دهد نرخ‌های بهره در سپتامبر افزایش پیدا کند، بنابراین اگر بانک مرکزی امروز نرخ‌های بهره را تصویب کند مطمئنا بازارهای کالا از جمله طلا شاهد فروش گسترده خواهند بود، اما اگر بانک مرکزی از افزایش نرخ‌ها خودداری کند، شاهد صعود چشم‌گیر قیمت کالاها خواهیم بود و این مساله مطمئنا طلا و نقره را به قیمت بالاتری خواهد رساند.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ می‌سنجد، بدنبال انتشار بیانیه بانک مرکزی ژاپن در معاملات چهارشنبه ۰.۲ درصد رشد کرد و در ۹۶.۲۰۷ واحد ایستاد.

براساس گزارش رویترز، ذخائر صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز سه‌شنبه ۰.۴۱ درصد کاهش یافت و به ۹۳۸.۷۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۱۹.۰۹ دلار رسید. این فلز در چند روز معامله گذشته رشد قیمت اندکی داشته است. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تقریبا ثابت بود و در ۱۰۲۵.۴۰ دلار ایستاد در حالیکه هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و ۶۷۶.۹۰ دلار معامله شد.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید