Performancing Metrics

رونمایی از برنامه راهبردی صنایع دریایی در ماه آینده | اتاق خبر
کد خبر: 372295
تاریخ انتشار: 3 مهر 1395 - 13:50
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که از حدود دوسال قبل برنامه‌ریزی‌های کلانی برای بهبود شرایط راهبردی عرصه دریا در نظر گرفته شده، اعلام کرد: با پایان یافتن برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه تا ماه آینده برنامه راهبردی صنایع دریایی منتشر خواهد شد.

اتاق خبر: محمدرضا نعمت‌زاده در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های دریا یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که می‌تواند در پیگیری سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی برای ما نقشی کلیدی ایفا کند. در تمام متون تاریخی و مذهبی ما بر روی استفاده از دریا تاکیدی حداکثری صورت گرفته و از این‌رو برنامه‌ریزی برای توسعه دریایی یک اولویت بسیار جدی است.

به گفته وی، در حال حاضر درصد زیادی از نقل و انتقال‌های تجاری جهان از طریق دریا انجام می‌گیرد و این موضوع در ایران نیز سهمی بسیار بیشتر دارد. برنامه‌ریزی برای افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این عرصه یکی از اصلی‌ترین سیاست‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که ارائه‌ی تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران داخلی یکی از اولویت‌های اصلی در صنایع دریایی به حساب می‌آید، عنوان کرد: متاسفانه در ماه‌های گذشته برخی از سرمایه‌گذاران به ما مراجعه می‌کردند و گلایه داشتند از این‌که سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از تسهیلات ارزی ایران استفاده کنند، اما سرمایه‌گذاران داخلی از این امر بی‌بهره‌اند.

نعمت‌زاده ادامه داد: با برنامه‌ریزهای صورت گرفته و مذاکرات انجام شده و مباحثی که با دادستانی کل کشور داشتیم بنا شده این مسائل حل شود تا اگر منابع مالی وجود دارد سرمایه‌گذاران داخلی از آن بهره‌مند شود، زیرا مخالفت‌های این‌چنینی با آنها جسارت‌شان را برای سرمایه‌گذاری‌های جدید کاهش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: در کنار صنایع زیرساختی باید از تمام ظرفیت‌ها در عرصه دریایی نیز استفاده شود. مسائلی مانند تاسیسات آب‌شیرین‌کن که خوشبختانه تا اندازه زیادی در آنها خودکفا شده‌ایم و یا مساله‌ای مانند استفاده از آب دریا در زراعت یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که می‌تواند در کنار استفاده از ظرفیت‌های کنونی شرایط را برای توسعه آینده فراهم کند، مسائلی که سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در آن صورت گرفته و در صورت پیگیری می‌توان به آینده آن امیدوار بود.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید