Performancing Metrics

۴ میلیون و ۴۳۷ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد | اتاق خبر
کد خبر: 372563
تاریخ انتشار: 5 مهر 1395 - 13:54
فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۳۷ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.

اتاق خبر: سردار حسین رحیمی یکشنبه در نشست خبری با رسانه ها با گرامیداشت هفته دفاع مقدس  به تشریح برنامه های هفته نیروی انتظامی پرداخت و افزود :شعار امسال ما در هفته نیروی انتظامی «همه با هم برای امنیت و آرامش» است.

وی گفت: در هفته نیروی انتظامی که از ۹ مهر شروع می شود رویکرد نیروی انتظامی سیتان و بلوچستان تقویت وحدت و همدلی پلیس با اقشار مختلف مردم است .

وی به اشاره به برنامه های هفته نیروی انتظامی افزود: شرکت در نماز جمعه اهل تسنن و تشیع  و حضورهمکاران  ما در ۲۴۰ مسجد اهل تشیع و تسنن یکی از این برنامه  است تا از نزدیک با مردم ارتباط برقرار شودو همدلی افزایش یابد.

رحیمی گفت: در ۴۳۰ مدرسه استان نمایشگاه هایی برگزار می شود تا با هدف پیشگیری توضیحاتی به آینده سازان جامعه داده شود.

وی افزود: همچنین مقرر شده است با همکاری شهرداری ها  و اداره کل حمل و نقل و پایانه استان پارک ترافیک در زاهدان و دیگر شهرستان ها جهت آموزش و آشنایی دانش آموزان احداث شود.

وی با اشاره به افتتاح ۸۰ پروژه عمرانی در طول هفته نیروی انتظامی گفت: افتتاح دو کلانتری مدرن و پیشرفته مطابق با استاندارد مکنا(مدیریت کیفیت ناجا) از مهمترین پروژه های عمرانی است که در این هفته افتتاح می شود.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برگزاری همایش طوایف و ریش سفیدان،جلسه با اصناف و بازاریان،تجلیل از رانندگان نمونه استان، جلسه با نخبگان دانشگاهی و دانشجویان و ملاقات مردمی از دیگر برنامه های این هفته است.

در ادامه این جلسه فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان به ارائه گزارش ۶ ماه نخست سال ۹۵ پرداخت و افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۶۲ تن و۴۵۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته  ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به انهدام باند جعل اسناد و مهر های دولتی گفت: این باند  در زمینه جعل مدارک شناسایی و نامه های اداری فعالیت داشت که بعد از کار اطلاعاتی این باند ۴ نفره جاعلان اسناد و مدارک دولتی منهدم شد.

وی افزود: در محل کار این باند دو قبضه اسلحه و تعدادی رایانه و لوازم جانبی از قبیل پرینتر و اسکنرهای حرفه ای و همچنین تعداد زیادی اسناد جعل شده از قبیل تعداد زیادی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت،  کارت مالکیت خودرو، گواهینامه و اسناد و اوراق دولتی کشف شد.

رحیمی با اشاره به کسب رتبه برتر فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: امسال پلیس پیشگیری، پلیس مبارزه با مواد مخدر، راهنمایی و رانندگی و پلیس راه استان رتبه نخست کشور را بدست آوردند و پلیس آگاهی نیز جزء رتبه های برتر کشور بود.

وی گفت: در این مدت سعی شد تا درخصوص کاهش جرایم خشن اقدامات موثری صورت گیرد که خوشبختانه سرقت های مسلحانه به میزان ۲۶ درصد در سطح استان کاهش داشت که بیشترین میزان کاهش مربوط به ایرانشهر و زاهدان است.

وی با اشاره به موضوع قتل های اخیر در چابهار افزود: در ۶ ماهه نخست امسال در شهرستان چابهار ۲۳ درصد کاهش انواع جرائم داشته ایم.

وی گفت: در خصوص ۱۴ مورد وقوع قتل در این مدت نیز ۶ مورد آن کشف شده است و در مابقی موارد هم تمام سرنخ ها بدست آمده است.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: میزان سرقت ها در شش ماه نخست امسال به میزان ۱۳ درصد کاهش داشته  و ۸۹ درصد سرقت های به وقوع پیوسته کشف شده است.

وی افزود: در این شش ماه ۱۷۲ نفر قاتل و مشارکت در قتل دستگیر شده اند که ۱۴ درصد نسبت به مدت زمان سال گذشته افزایش دارد و همچنین ۷۳۸  قبضه سلاح کشف شد.

وی گفت: در شش ماه نخست امسال در خصوص جرائم رایانه ای با تقویت امکانات پلیس فتا به میزان ۷۷ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.

رحیمی با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی انهدام باندهای مواد مخدر افزود: در این مدت دستگیری سارقین ۱۹ درصد و دستگیری اشرار، معاندین و تروریست ها ۸۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در بحث قاچاق سوخت ۴ میلیون و ۴۳۷ هزار لیتر کشفیات در ۶ ماه ابتدایی سال داشته ایم که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تیراندازی های خارج از عرف در استان به حداقل رسیده، گفت: در ۶ ماه نخست امسال فقط ۲ مورد تیراندازی داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش نیروی انتظامی در رعایت و تکریم مردم و اشراف روی افراد و قانون شکنان است و خوشبختانه در این مدت فضای استان را به سمت آرامش و امنیت برده ایم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید