Performancing Metrics

94 درصد تاخیر پرواز هواپیما در فرودگاه های بیرجند و طبس مربوط به مبداست | اتاق خبر
کد خبر: 372579
تاریخ انتشار: 4 مهر 1395 - 18:59
مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی یکی از دلایل تاخیر در پروازها را فرسوده بودن ناوگان هوایی دانست و گفت: حدود 94 درصد تاخیر پروازها به استان ناشی از پرواز مبدا به فرودگاه های بیرجند و طبس است که به سیستم پروازی استان منتقل می شود.

اتاق خبر: هادی سلامی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح نخستین هنرستان هوانوردی امیر خلبان شهید محمد حسین رئوفی فرد در بیرجند در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حال پیگیری برای « بیس» کردن هواپیما در فرودگاه استان هستیم.
وی فرسودگی ناوگان هواپیمایی را امری فراگیر دانست و گفت: این امر تنها متعلق به خراسان جنوبی نیست و یکی از دلایل فرسودگی ناوگان هوایی کمبود قطعه به دلیل تحریم های استکبار جهانی علیه ایران است که صنعت حمل و نقل هوایی را با مشکل مواجه کرده است.
وی بیان کرد: یکی از دلایل راه اندازی هنرستان هوانوردی در استان این است که اقتصاد مقاومتی و خودکفایی در استان تحقق پیدا کند.
وی عنوان کرد: عمر متوسط هواپیماهای کشور حدود 15 تا 20 سال است در صورتی که در کشورهای دیگر این گونه نیست، هواپیماهایی مربوط به بیش از 30 سال در کشور در حال استفاده است که مشکلات زیادی را در بر دارد.
وی به در خواست خرید 150 فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ ایران اشاره کرد و گفت: مذاکره اولیه خریداری آن توسط سازمان هواپیمایی انجام شده است.
وی ادامه داد: پیگیر هستیم از مجموع هواپیماهای خریداری شده دو فروند در استان بیس شود بدین معنا که هواپیما شب در استان باشد تا صبح زود و بعد از ظهرها بتوانند پروازهای استان را تکمیل کنند.
سلامی یادآور شد: بیس بودن پرواز در استان نیازمند نیروی متخصص است که در این ارتباط با آموزشگاه خلبانی که در کنار هنرستان هوانوردی استان قرار است راه اندازی شود تربیت نیروی متخصص مدنظر ماست.
وی ادامه داد: هنرآموزان این مرکز آموزشی پاسخگوی آینده استان خواهند بود اکنون برای تامین نیروی متخصص لازم برای بیس کردن هواپیما مشکل داریم اما تلاش می شود این مساله به زودی رفع شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی هواپیما توسط خریداری و وارد شده ،هنوز تعداد هواپیماها به اندازه ای نیست که بتوان سهم استان را دریافت کرد و منتظر ورود سایر هواپیماها به کشور هستیم.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در اولویت نخست دریافت هواپیماهای خریداری شده قرار دارد، بیان کرد: برای تامین نیروی متخصص نیز در حال رایزنی هستیم که مسئولان استانی می توانند برای جذب و اسکان نیروی متخصص ما را یاری کنند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر 30 پرواز رفت و برگشت هفتگی به مقصد تهران، مشهد، کربلا و عربستان انجام می شود که پرواز به عربستان در حال حاضر تعطیل است.
وی ادامه داد: همچنین تلاش هایی توسط بخش خصوصی برای انجام پرواز بیرجند - کیش در مرکز استان در حال انجام است که منوط به این است شرکت های هواپیمایی وضعیت ناوگان بهتری داشته باشند.
نخستین هنرستان هوانوردی خراسان جنوبی روز یکشنبه در آیینی با حضور خانواده امیرخلبان شهید محمد حسین رئوفی فرد و به عنوان سیزدهمین هنرستان هوانوردی کشور با پذیرش 20 هنرجو در بیرجند آغاز به کار کرد.منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید