Performancing Metrics

دلیل افزایش قیمت برخی اقلام مصرفی ویژه محرم | اتاق خبر
کد خبر: 373749
تاریخ انتشار: 12 مهر 1395 - 10:33
در گفت و گوی اتاق خبر با رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تشریح شد
در ایام محرم مشکلی در تامین مواد غذایی پر مصرف وجود نخواهد داشت و گفتنی است افزایش قیمت برخی کالاها به تولیدکنندگان و کشاورزان بازمی گردد.

اتاق خبر-گروه اقتصادی: رییس اتحادیه بنکدارارن مواد غذایی در گفتگو با اتاق خبر اعلام کرد: با ورود به ماه محرم، قیمت کالا های پر مصرف این ماه افزایش پیدا می کند که دلیل این امر افزایش تقاضای این محصولات است.

محمد آقاطاهر در این خصوص افزود: با توجه به اینکه قیمت های عمده فروشی با خرده فروشی متفاوت است برخی محصولات مانند برنج ایرانی، رب، روغن و حبوبات افزایش داشته قیمت نمک تغییری نکرده است و این در حالی است که قیمت شکر کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در تامین تقاضا مشکلی وجود ندارد تصریح کرد: طی ماه های گذشته اغلب محصولات پر مصرف این ایام دپو شده اند تا از افزایش کاذب قیمت ها جلو گیری شود.

آقا طاهر توضیح داد: برخی از تولید کنندگان و کشاورزان در عرضه کالاهای مصرفی در محرم را با قیمت های بالاتر به فروش می رسانند که این افزایش قیمت به هیچ عنوان قانونی نیست بلکه موجب برهم خوردن تعادل بازار می شود.

وی اظهار کرد: با اینکه مصرف برنج های خارجی در این ماه بیشتر می شود اما شاهد آن هستیم که قیمت برنج ایرانی افزایش چشم گیری داشته است لذا بخش عمده این افزایش قیمت توهمی است که تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در بازار ایجاد می کنند.

رییس اتحادیه بنکدارارن مواد غذایی درباره جلوگیری از این امر اذعان داشت: بخش عمده این مسئله از طریق فرهنگ سازی قابل اصلاح است و اینکه توزیع کنندگان را قانع کنیم که برای منافع بیشتر خود نباید سلامت بازار را از بین ببرند.

وی در پایان افزود: به وجود آوردن سیستم های نظارتی مناسب می تواند به رفع این مسئله کمک کند و بازار را از خطر آسیب پذیری حفظ کند.

95103ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید