Performancing Metrics

تظاهرات هزاران نفری کلمبیایی‌ها در حمایت از صلح با فارک | اتاق خبر
کد خبر: 374623
تاریخ انتشار: 16 مهر 1395 - 03:24
در پی شکست همه پرسی صلح کلمبیا هزاران تن از حامیان این طرح با برگزاری تظاهراتی گسترده در بوگوتا خواستار ادامه روند صلح با شورشیان چپ‌گرای فارک شدند.

به گزارش اتاق خبر ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، راهپیمایی "برای صلح" از سوی گروه‌های دانشجویی و جنبش‌های اجتماعی برگزار شده بود. در جریان همه پرسی یکشنبه مردم کلمبیا توافق صلحی که دولت مرکزی با شورشیان کمونیست فارک منعقد کرده بود، رد کردند.

بسیاری از معترضان در سکوت به راهپیمایی پرداختند و بسیاری دیگری نیز تصاویری از بستگان خود را که در طول نیم قرن درگیری شورشیان با نیروهای ارتش کشته شده بودند، در دست داشتند. گفته می‌شود در طول بیش از 50 سال گذشته 220 هزار تن در درگیری‌های دوطرف کشته شده‌اند.

یکی از معترضان به نتایج همه‌پرسی گفت: نمی‌توان برای همیشه صلح را به تاخیر انداخت. این زمانی است که همه می‌دانند که دیگر نمی‌توان اشتباهات این 52 سال گذشته را تکرار کرد.

از مخالفان طرح خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا برای صلح با فارک، آلوارو اوریبه، رئیس جمهوری پیشین این کشور است. او معتقد است که "سانتوس به جای آنکه کرسی‌های کنگره را به شورشیان تقدیم کند باید به دلیل جنایاتشان، آنان را به زندان بفرستد."

طبق طرح صلح قرار است شورشیان فارک به حزب سیاسی تبدیل شده و سلاح‌های خود را کنار بگذارند. حال سانتوس به شدت تلاش دارد تا مذاکرات صلح و آتش بس بلاتکلیف را ادامه دهد. او مذاکره با احزاب سیاسی خصوصا حزب محافظه کار اوریبه را آغاز کرده است.

با این حال رهبر اصلی شورشیان فارک در پی شکست رفراندوم تاکید کرد که این همه پرسی به لحاظ قانونی هیچ اثری ندارد و آنها پیمانی غیرقابل فسق و غیر قابل لغو با دولت سانتوس به امضا رسانده‌اند.

94105

منبع: ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید