Performancing Metrics

اتان هاوک نتوانست فیلم آپاچی‌ها را بسازد | اتاق خبر
کد خبر: 375167
تاریخ انتشار: 18 مهر 1395 - 18:03
بازیگر «هفت دلاور» در میان بحثی ادامه دار درباره گوناگونی نژادی در صنعت فیلم، حرف های جالبی درباره پروژه بزرگش که مجبور شد آن را کنار بگذارد زده است.

به گزارش اتاق خبر، اتان هاوک آشکار کرده که بعد از اینکه متوجه شد ساختن فیلمی که «ستاره سفیدپوست نداشته باشد» غیرممکن است، مجبور شد فیلمی که می خواست درباره آپاچی‌ها بسازد را به کل کنار بگذارد.

این بازیگر هالیوودی یکی از نویسندگان رمان گرافیک «آیندِه: داستان جنگ‌های آپاچی» است که داستانش حول محور یک مبارز آپاچی می گردد که درگیر نبردی با سفیدپوستان در آمریکای سده نوزدهم می شود. با این حال قرار بود این کتاب در اصل یک فیلمنامه باشد.

او روز پنج شنبه در کمیک کان نیویورک گفت: «من یک مدرک ۹۰۰ صفحه‌ای داشتم. تخمین زده بودم که بودجه اش چیزی حدود ۲۴۰ میلیون دلار می شود. بعد ناگهان متوجه شدم که این پروژه به هیچ وجه اتفاق نخواهد افتاد؛ فیلمی ۲۴۰ میلیون دلاری که ستاره سفیدپوست نداشته باشد.»

هاوک ۴۵ ساله تا حدودی بعد از این به فکر نوشتن این داستان افتاد که به بازیگران فیلم سال ۱۹۹۳ «جرانیمو: یک افسانه آمریکایی» از جمله جین هکمن، رابرت دووال، مت دیمون، جیسون پاتریک و وس استودی بازیگر چروکی نگاه کرد. او می گوید: «یادم می‌آید با خودم فکر کردم خدایا، آیا هرگز آ‌ن‌ها فیلمی با عنوان «مالکوم ایکس» خواهند ساخت که بازیگرانش جین هکمن، رابرت دووال، مت دیمون، جیسون پاتریک… و دنزل واشنگتن باشند؟ چنین چیزی ممکن نیست و گفتم واقعا در حال حاضر این قابل قبول است که این داستان را منتشر کنیم.»

این صحبت های بازیگر «روز تمرین» در میان بحثی ادامه دار درباره گوناگونی نژادی در صنعت فیلم از راه می رسند. آکادمی اسکار هم دو سال پشت سر هم بازیگر رنگین پوستی را نامزد دریافت جایزه بازیگری نکرده و به همین خاطر مورد انتقاد قرار گرفته است.

هاوک می گوید: «تخصیص فرهنگی دردهای زیادی به وجود آورده است. این شخصیت‌ها حالا بخشی از تاریخ آمریکا هستند. ما به عنوان آمریکایی ها مسئولیتی برای تعریف کردن داستان‌ها داریم. جرانیمو و ویکتوریو شخصیت‌هایی هستند که بخشی بزرگ از تاریخی واقعی آمریکایی بودن را شکل می‌دهند. اگر ما داستان را تعریف نکنیم، آن ها در خطر از دست رفتن قرار می گیرند. اما در عین حال خطرناک است که به خودتان اجازه بدهید این کار را بکنید. من کاملا مطمئن بودم که از سر عشق می خواهم این کار را انجام بدهم. احساس می‌کردم خود آنها من را هدایت خواهد کرد.»

تحقیقات اخیر نشان داده که بازیگران اقلیت‌های نژادی تنها ۱۲٫۹ درصد از نقش های اول ۱۶۳ فیلم برتر سال ۲۰۱۴ را به خود اختصاص دادند که نسبت به ۱۶٫۷ درصد سال ۲۰۱۳ کاهش هم داشته است. حالا باید نشست و دید که فیلم هایی از جمله «تولد یک ملت»، «یک امپراتوری متحد» و «لاوینگ» می توانند روند «#اسکار خیلی سفید است» را سال آینده بشکنند یا خیر.

بانی فیلم 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید