Performancing Metrics

نباید هرکسی به خود اجازه دهد اتهام جاسوسی به دیگران را وارد کند | اتاق خبر
کد خبر: 375708
تاریخ انتشار: 24 مهر 1395 - 01:12
حق شناس:
یک فعال سیاسی اصلاح ‌طلب، با انتقاد از اتهام زنی برخی تریبون‌داران علیه مسوولان کشور گفت: نباید هر کسی به خود اجازه دهد که با دخالت در وظایف وزارت اطلاعات، اتهام جاسوسی به دیگران وارد کند.

اتاق خبر:محمدجواد حق شناس با اشاره به اظهارات اخیر وزیر اطلاعات درباره اتهام زنی به مسئولان نظام توسط برخی گروه‌ها تصریح کرد: این اتهام زنی‌ها برای کسانی که آن‌ها را بیان میکنند مسئولیت حقوقی و قانونی دارد و آنها باید بتوانند این اتهامات را در مراجع رسمی و قانونی اثبات کنند.

وی افزود: این اقدامات و اتهام زنی‌ها به منافع عمومی کشور آسیب وارد می‌کند؛ بنابراین باید آن‌ها را جدی گرفت. متاسفانه بعد از گذشت سی و چند سال از انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم فضای سیاست‌ورزی در کشور را مدیریت کنیم؛ بنابراین شاهدیم که در این فضا هزینه‌های غیرقابل جبرانی به کشور، منافع ملی و حیثیت فرهنگی و سیاسی ملت ایران وارد می‌کنیم.

وی با بیان این‌که «برخی گروه‌های تندرو به خود اجازه می‌دهند در عرصه‌هایی که حوزه وظایف نهادهای تخصصی است دخالت  و بدین طریق صدمات جبران‌ناپذیر را به کشور وارد کنند» گفت: یک نمونه آن حمله به سفارت عربستان به بهانه اعدام شیخ‌نمر بود، در حالی که وزارت خارجه باید پیگیر این مساله می‌شد، اما این تندروها با اقدامی که انجام دادند لطمه زیادی به منافع ملی کشور وارد کردند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما همچنین در برخی مجالس عزاداری می‌بینیم یک مداح به خود اجازه می‌دهد که به شخصیت‌های شناخته شده ملی و منتخبان مردم اتهام بزند و از ادبیاتی استفاده کند که حتی در چاله میدان‌های قدیم هم استفاده نمی‌شود. در این مجالس حرمت عزاداری امام حسین(ع) از بین می‌رود و مردمی که آمده‌اند از مجلس عزاداری امام حسین(ع) درس حریت، اخلاق و آزادگی بیاموزند، هتاکی به مسئولان نظام را مشاهده می‌کنند. این تریبون‌ها هم یکطرفه بوده و امکان پاسخگویی وجود ندارد. ما شاهدیم که از طریق همین تریبون‌ها به برخی از مسئولان نظام اتهام جاسوسی و خیانت می‌زنند.

وی در تشریح عواقب این اتهام زنی ها گفت: این اقدامات آثار امنیتی برای کشور دارد و دخالت در وظایف نهادهای تخصصی مثل وزارت اطلاعات است. این اتهام ها همچنین حق الناس ایجاد می کند. این اتهام زنی ها فضای سیاسی کشور را مخدوش می کند وقتی هر کس بنا به تشخیص خود اتهام زنی کند، فضای عمومی کشور حتما آسیب می بیند از طرفی اگر یک درصد هم این اتهام ها صحیح باشد، موجب اخلال در رسیدگی به پرونده افراد توسط وزارت اطلاعات می شود و ممکن است به اصطلاح پرونده این افراد را بسوزاند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید همه امور از مسیر خود عبور کرده و در وظایف نهادهای تخصصی نباید دخالت کرد؛ زیرا این اقدام موجب لطمه سیاسی به کشور می شود. همچنین نباید اجازه دهیم در مجالس عزاداری امام حسین(ع) این اتهام زنی ها مطرح شود؛ زیرا مجلس عزاداری امام حسین(ع) محل آموزش اخلاق و آزادگی است.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید