Performancing Metrics

تعامل با تولیدکنندگان از راهبردهای سازمان ملی استاندارد است | اتاق خبر
کد خبر: 375954
تاریخ انتشار: 26 مهر 1395 - 01:51
مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد در عین نظارت برکیفیت کالاها، تعامل با تولیدکنندگان را از راهبردهای خود می داند.

اتاق خبر:'همایون نکونام' شنبه شب در همایشی که به مناسبت روز جهانی استاندارد در سالن اجتماعات استانداری گیلان در رشت برگزار شد، با اشاره به ارتقاء رتبه استاندارد ایران در سطح بین المللی و قرار گرفتن در جایگاه بیست و نهم، افزود: نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی، نظارت بر محصولات صادراتی و همچنین تدوین استانداردها، از جمله وظایف سازمان ملی استاندارد است.
مدیرکل استاندارد گیلان نیز با اشاره به بند 24 ابلاغیه اقتصاد مقاومتی در افزایش پوشش استاندارد، گفت: تدوین استانداردهای ملی براساس نیازهای استان و نظارت بر اجرای استاندارد در اداره کل استاندارد گیلان هدفگذاری شده است.
'داریوش اشکانی پور' افزود: 685 واحد تولیدی با بیش از یکهزار و 246 نوع فرآورده تحت پوشش و نظارت اداره کل استاندارد استان گیلان هستند.
وی اظهارکرد: علاوه بر استفاده از توان تخصصی نیروهای این اداره کل و آزمایشگاه های استاندارد، از آزمایشگاه های همکار هم استفاده می شود.
او یادآورشد: 12 شرکت بازرسی در زمینه های مختلف با اداره کل استاندارد گیلان همکاری می کنند.
اشکانی پور به طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها) اشاره و بیان کرد: این طرح برای کنترل بازار به اجرا گذاشته شده است.
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» باید درونزا بودن و برون نگر بودن آن در این بخش مورد توجه قرار بگیرد.
'غلامعلی جعفرزاده' افزود: درونزا بودن در این بخش یعنی تولید محور قرار گرفتن و برون گرایی، به معنی رقابت با کالاهای مشابه خارجی است.
وی تصریح کرد: انتظار داریم فضای تعاملی بین استاندارد و واحدهای تولیدی به وجود آید تا درونزا و برون نگر بودن در این بخش بتواند تحقق پیدا کند.
او با بیان اینکه کالاهای قاچاق می تواند اقتصادمان را فلج کند، گفت: اگر کالاهای قاچاق و کالاهای غیر استاندارد از سوی مردم خریداری نشوند، شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.
در پایان این مراسم واحدهای برتر در رعایت استانداردها و رسانه های فعال در این حوزه معرفی شدند؛ خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) رسانه برتر در این بخش معرفی شد.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید