Performancing Metrics

دعوت مکزیکی‌ها از ایران | اتاق خبر
کد خبر: 376912
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 18:17
مدیر عامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی ضمن تشریح دیدار های بین المللی انجام شده در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت جزئیاتی درباره این دیدارها و رایزنی های انجام شده بیان کرد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر امیر مسعود شهرام نیا مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران  با اشاره به دیدارهای بین‌المللی انجام شده در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کرد: در دیدار با یورگن باس، مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت از وی برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران دعوت کردم و ایشان پذیرفت که در نمایشگاه حضور پیدا کند.

وی افزود: آقای باس همچنین در مورد میهمان ویژه شدن ایران در این نمایشگاه نیز ضمن استقبال از آن قول دادند که با طرح این مساله که ایران در حال تلاش برای پیوستن به معاهده جهانی کپی رایت است، از این موضوع حمایت کرده و همچنین از موضوع میهمان ویژه شدن آلمان در نمایشگاه تهران نیز استقبال کردند. همچنین ما خواستار برگزاری کارگاه‌های حرفه‌ای در موضوعات مختلف مربوط به چاپ و نشر از سوی آنها در ایران شدیم و ایشان نیز در این زمینه پیشنهاد کردند که کارگاهی درباره تکنولوژی‌های تازه در زمینه شابک در ایران برگزار کنند.

شهرام نیا در همین زمینه به گفتگوی رایزن فرهنگی ایران با یورگن باس اشاره کرد و گفت: رایزن جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به مشکلات تهیه و ویزا از سوی اهالی فرهنگ اشاره کرد . در همین زمینه آقای باس نیز قول دادند در دیدار آتی خود با معاون وزارت خارجه آلمان این مساله را مطرح کنند.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی همچنین به دیدار خود با معاون نمایشگاه پکن اشاره کرد و گفت: در این دیدار حضور پکن به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب ایران در سال ۲۰۱۸ محور بحث بود و در ادامه درباره حضور متقابل ایران به عنوان میهمان ویژه نیز صحبت شد.

وی در ادامه از دیدارهای خود با مدیر انتشارات بین‌المللی جان وایلی، رئیس اتحادیه ناشران ایتالیا و رئیس نمایشگاه بین‌المللی بولونیا اشاره کرد و گفت :برای نخستین بار موضوع تبادل غرفه میان نمایشگاه تهران و بولونیا را مطرح کردیم و همچنین موضوع میهمان ویژه بودن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بولونیا نیز مورد تبادل نظر قرار گرفت که به گفته مدیر این نمایشگاه برای سال‌های پس از ۲۰۱۹ قابل پیگیری است.

شهرام نیا همچنین از دیدار با رئیس نمایشگاه گوادالاخارا که بزرگترین نمایشگاه کتاب اسپانیولی زبانان در دنیاست خبر داد و گفت: در این دیدار نیز بر سر تبادل غرفه صحبت شد و همچنین از ایران به صورت رسمی برای حضور در این نمایشگاه دعوت شد.

وی همچنین از دیدار و رایزنی با مدیر موسسه فوندو به عنوان بزرگترین ناشر کشور مکزیک نیز خبر داد.  

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید