Performancing Metrics

فلسطین، یمن و سوریه محور بیانیه پایانی اجلاس شورای عالی مجمع بیداری اسلامی | اتاق خبر
کد خبر: 377546
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 02:56
شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی عصر روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای به اجلاس خود در بغداد پایان داد.

اتاق خبر: نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی که امسال با حضور نزدیک به ۲۰۰ تن از علمای ۲۲ کشور اسلامی روزهای شنبه و یکشنبه در بغداد برگزار شد، در بیانیه پایانی خود تاکید کرد: حمله غیرقانونی عربستان به یمن و کشتار کودکان و زنان شکست این حملات در برابر مقاومت مردم یمن را نشان داد و ثابت کرد که عربستان باید در پاسخگویی به درخواست‌های سازمان ملل از ادامه جنگ علیه یمن دست بردارد چرا که این حملات بخشی از جنایات جنگی محسوب شده و به عنوان مجرم جنگی معرفی خواهند شد.

در بیانیه پایانی نهمین اجلاس شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی از عربستان خواسته شد به جنگ علیه یمن پایان دهد.

در این بیانیه تاکید شد: بیداری اسلامی شکوفا شده و فلسطین مساله اصلی جهان اسلام باقی مانده است.

در این بیانیه پیرموان فلسطین چنین آمده است: آرمان فلسطین و آزادی قدس شریف هنوز هم به عنوان اصلی‌ترین موضوع پیش روی جهان اسلام و کشورهای اسلامی قرار دارد. طی دهه‌های گذشته گسترده‌ترین و حیرت آورترین نقض حقوق بشر، ظلم و تجاوز در سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی شکل گرفته است، رژیم صهیونیستی با به کار گرفتن انواع جنایت‌ها و اقدامات ضد بشری و پایمال کردن ابتدایی‌ترین حقوق مردم فلسطین، حقوق و کرامت انسانی آنان را پایمال کرده است. در برابر این روند قتل و غارت و تجاوز، جوامع غربی نیز منافقانه واکنش موثری از خود بروز نداده است. کشورهای اسلامی با در نظر گرفتن رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی جهان اسلام، باید تمام تلاش خود را صرف تحقق آرمان آزادی و سرزمین فلسطین از نهر تا بحر و قدس شریف نمایند.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است، جهان اسلام امروز با چالش‌هایی مواجه است که با ترویج اسلام هراسی، فعالیت جریان‌های طایفه‌گرا، تضعیف هویت اسلامی و برانگیختن اختلافات در مورد مشترکات دینی خطر بزرگی علیه هویت و ارزش‌های اسلامی محسوب می‌شوند و این خطرها از جمله تعالیم منحرف وهابیت که دشمن اسلام است، مانع از تحقق وحدت اسلامی می‌شوند.

همچنین در پایان این کنفرانس دو روزه درباره وضعیت سوریه بر لزوم اجرای راه حلی سیاسی در این کشور تاکید و از کشورهای اسلامی دعوت شد. آنها حمایت خود را از سوریه در برابر جنگ تحمیل شده به این کشور اعلام کردند. علاوه بر این بر لزوم حمایت از عراق در نبردش با داعش تاکید کردند.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید