Performancing Metrics

باید از سیاسی کردن تعطیلی شنبه‌ها خودداری کرد | اتاق خبر
کد خبر: 460344
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1403 - 23:28
گفت‌وگو با فرج‌الله معماری
رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران معتقد است: تعطیلی روز شنبه موضوعی است که با رفاه اقتصادی و آسایش مردم در ارتباط است و باید از سیاسی کردن این موضوع پرهیز شود.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اتاق ایران،فرج‌الله معماری، رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران گفت: تصمیم مجلس مبنی بر تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها بخشی از نگرانی فعالان اقتصادی درباره مشکلات انجام عملیات بانکی و حضور در بازار جهانی را برطرف می‌کند.

معماری، رئیس اتاق سمنان ادامه داد: تعطیلات پایان هفته برای کسب‌وکارها مشکل‌ساز است و تصمیم‌گیری برای سازمان‌دهی این تعطیلات اقدام بسیار درستی است. تعطیلی روز شنبه صرفاً برای حضور بیشتر و بهتر در بازارهای جهانی و توسعه تجارت مطرح است هیچ دلیل دیگری ندارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران معتقد است: در ایام هفته، تعطیلات ایران و تعطیلات جهان به‌گونه‌ای نباشد که بخشی از بنگاه‌های اقتصادی ایران از مدار تجارت به‌موقع خارج شوند. به تعطیلی روز شنبه نباید نگاهی سیاسی داشت یا اینکه با وجهه شرعی این موضوع را تحلیل کرد. همان‌طور که برخی از علما هم تأکید کرده‌اند، تعطیلی شنبه را باید با وجود اجتماعی تبیین کرد. به این معنی که چگونه می‌توانیم حضور ایران و بنگاه‌های اقتصادی کشور را در بازارهای جهانی توسعه دهیم.

او ادامه داد: اگر تعطیلات ایران با تعطیلی دنیا منطبق باشد، زمان ارتباطات تجاری ایران با شرکای خارجی‌اش بیشتر می‌شود. اینکه بخواهیم خود، زمان ارتباط بنگاه‌های اقتصادی را با دنیا کمتر کنیم، آسیب‌رسان است.

معماری تصریح کرد: تعطیلی روز شنبه موضوعی است که با رفاه اقتصادی و آسایش مردم در ارتباط است و نباید این موضوع را به شیوه‌های دیگر تحلیل کرد. باید از سیاسی کردن تعطیلی شنبه‌ها خودداری شود.

او ادامه داد: مبنای واقعی تعطیلی روزهای شنبه اقتصادی است نه سیاسی یا وجهه دیگر. انتظار فعالان اقتصادی از سیاست‌گذاران این است که فرصت و زمان بیشتری برای فعالیت اقتصادی آن‌ها فراهم شود تا نتیجه مستقیم تجارت خارجی، در رفاه عمومی ظاهر شود.

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید