Performancing Metrics

ترمیم کابینه در راستای انتقاد پذیری دولت است | اتاق خبر
کد خبر: 378467
تاریخ انتشار: 9 آبان 1395 - 18:46
عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار :
یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: رئیس جمهور فردی انتقاد پذیر است و تغییر کابینه نیز در راستای انتقادهایی است که به دولت وارد شده است، البته هنوز منتظر تغیرات در حوزه‌های اقتصادی هم هستیم.

اتاق خبر: محمد نیشابوری در ارتباط با ترمیم کابینه دولت یازدهم اظهار کرد: درخصوص ترمیم کابینه باید یک اصل را در وهله  اول پذیرفت که ترمیم، تغییر و جابجایی مدیران ارشد دولت و کابینه حق طبیعی رییس جمهور است.

وی خاطرنشان کرد: البته این حق در دوره ای مانند دولت نهم و دهم آنقدر به افراط کشیده شد که کابینه در مسیر غیر رسمی شدن قرار گرفت . دولت ها در دوران‌هایی هم بدون تغییر در کابینه  مگر به اجبار از طریق استیضاح وزرا ، عمر را سپری کرده اند.

این فعال سیاسی همچنین گفت: درخصوص دولت یازدهم و شخص رییس جمهور که معتقد به استفاده از نظرات منتقدین و دلسوزان و مشاوران زبده است موضوع قدری متفاوت است.طی ماه های گذشته و بخصوص با آغاز سال جدید و اجرای برجام  بسیاری از کارشناسان و حتی نزدیکان دولت معتقد بودند در شرایط فعلی کابینه نیاز به ترمیم دارد.

وی یادآور شد: البته منتقدان و همراهان دولت منظورشان از ترمیم  فقط این سه وزارتخانه نبود اما مسلما وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در مباحث مختلف مورد نقد قرار می گرفتند؛ به‌هرحال بیشترین میزان اصرار بر تغییر کابینه در حوزه تیم اقتصادی بویژه وزارت صنعت ،معدن و تجارت و وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی بود.

نیشابوری در ادامه افزود: ظاهرا برداشت رییس جمهور از عملکرد این دو وزارتخانه با آنچه منتقدان و مشاوران رییس جمهور بیان می کنند متفاوت است. به هر روی نفس تغییر و دمیدن روح جدید کار و تلاش به بدنه دولت امر مبارکی است.

وی با بیان‌اینکه وزرای جایگزین باید بتوانند گامی روبه جلو بردارند، برای وزرای آتی آرزوی موفقیت  و در ادامه  خاطرنشان کرد: در وزارت ارشاد مشکل  وزیر نبود بلکه فشارهای بیرونی و غیر قانونی برپیکره وزارتخانه بود که هر روز معضل جدیدی را برای شخص وزیر  بوجود می آورد؛اما در وزارت آموزش و پرورش از همان ابتدا انتخاب شخص فانی اشتباه محض بود در آن ایام هم بسیاری به روحانی برای این انتخاب خرده گرفتند.

این عضو حزب اسلامی کار افزود: فانی با سابقه بیش از سه دهه در بدنه وزارت آموزش و پرورش هیچگاه بعنوان یک مدیر ارشد اجرایی با قابلیت های استراتژیک معرفی و شناخته شده نبود.او صرفا مدیری علمی و آموزشی است.

وی همچنین گفت: درباره گودرزی هم  وضع به همین منوال بود.در اینکه دکتر گودرزی استادی مجرب و با سابقه در حوزه دانشگاهی است شکی نیست اما او هم در بخش اجرایی و سوابق مدیریت کلان ناتوان بود.

نیشابوری گفت: فکر می‌کنم انتخاب افراد جدید که هرسه از مردودی های مجلس تندروی نهم هستند هم با اما اگرهایی روبروست؛ چنانچه در مجلس دهم هم شاید با چالش‌هایی برای رای اعتماد مواجه  شوند. هنوز فراکسیون امید که همراه ترین فراکسیون‌ها با دولت در مجلس است درباره سه وزیر پیشنهادی تصمیم شفافی نگرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: شاید هر سه وزیر پیشنهادی رای اعتماد بگیرند اما همچنان تیم اقتصادی دولت نیازمند تغییر  و تحولات جدی است.شاید دکتر روحانی بنا دارد در دور دوم حضور در عرصه ریاست جمهوری و در صورت پیروزی در اندیشه تغییرات بنیادین در تیم اقتصادی اش باشد.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید