Performancing Metrics

فرانسه به ماموریت نظامی خود در جمهوری آفریقای مرکزی پایان می‌دهد | اتاق خبر
کد خبر: 378475
تاریخ انتشار: 9 آبان 1395 - 19:30
نیروهای نظامی فرانسه در عملیات موسوم به "سانگاریس" در جمهوری آفریقای مرکزی روز دوشنبه به ماموریت خود در این کشور آفریقایی پایان می‌دهند و این اقدام در پی انتشار گزارش‌هایی درباره اتهام تجاوز جنسی این نیروها به کودکان در این کشور صورت می‌گیرد.

اتاق خبر: خروج این نیروها از جمهوری آفریقای مرکزی یکسال پس از آن صورت می‌گیرد که آنها در دسامبر 2013 برای مقابله با ناآرامی‌ها در این کشور آفریقایی وارد این کشور شدند.

این نیروها در کنار نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا به برقراری ثبات در این کشور کمک کردند.

در ژوئن سال جاری میلادی، دولت پاریس گفت که تعداد نیروهای خود در جمهوری آفریقای مرکزی را به 350 تن می‌رساند و این افراد مسئولیت همکاری با صلح‌بانان سازمان ملل را در این کشور برعهده دارند.

این اقدام از سوی فرانسه پس از آن صورت گرفت که نیروهای عملیات سانگاریس در جمهوری آفریقای مرکزی به سوءاستفاده های جنسی از کودکان متهم شدند.

از زمان استقلال جمهوری آفریقای مرکزی از فرانسه در سال 1960، دولت پاریس چندین بار در این کشور آفریقایی مداخله نظامی داشته است. همچنین فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه گفته بود که نیروهای این کشور تا زمانیکه لازم باشد در جمهوری آفریقای مرکزی می‌مانند اما عملیات سانگاریس ادامه دار نخواهد بود.

هدف از حضور نیروهای نظامی فرانسه در این کشور آفریقایی خلع سلاح کردن شبه نظامیان و سایر گروه های مسلح بود که باعث رعب و وحشت مردم شده بودند. در جریان درگیری‌ها میان سلکاها و جمعیت مسیحی این کشور، تنش و خشونت در بانگی، پایتخت و سایر نواحی جمهوری آفریقای مرکزی شدت گرفت.

نیروهای فرانسوی در جمهوری آفریقای مرکزی در پی گزارش‌هایی از ژوئیه سال 2014 درباره اتهام تجاوز به کودکان تحت فشار قرار گرفته بودند و حالا دولت فرانسه می‌خواهد این نیروها را از این کشور خارج کند. دادستان‌های فرانسوی درباره این مساله به تحقیق پرداختند اما این اتهامات تا آوریل 2015 علنی نشد. از آن زمان تاکنون، گزارش‌های دیگری نیز درباره دخالت نیروهای فرانسوی در این تجاوزها و برقراری ارتباط جنسی در ازای پول و غذا منتشر شده است.

منبع: ایسنا

95103

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید