Performancing Metrics

تولید تیرآهن بال پهن به زودی در ذوب آهن آغاز می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 379324
تاریخ انتشار: 14 آبان 1395 - 02:23
وزیر صنعت گفت: تولید تیرآهن بال پهن در آینده ای نزدیک در کارخانه ذوب اهن اصفهان، عملیاتی خواهد شد.

اتاق خبر: محمدرضا نعمت زاده صبح پنجشنبه، در آئین افتتاح کارخانه بزرگ تولید ریل و ایستگاه یک میلیون تنی ریخته گری و سه طرح زیست محیطی در شرکت سهامی ذوب آهن، با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور سرمنشاء تحولات صنعتی از اصفهان آغاز شده است، اظهار داشت: در دیگر نقاط کشور هم شاهد این اتفاقات هستیم.

وی با بیان اینکه قرار بود ریل ملی طی یک سال گذشته در ذوب آهن به بهره برداری برسد، افزود: اما به دلیل کمبود نقدینگی که ناشی از کاهش قیمت فولاد و سنگ آهن در دنیا بود این اتفاق به تاخیر افتاد.

وزیر صنعت با بیان اینکه ذوب آهن بدون کمک تسهیلات بانکی و با استفاده از منابع داخلی این کارخانه را به بهره برداری رسانده است، ابراز داشت: بنده نیز به صورت ماهانه گزارش پیشرفت این پروژه را دریافت و پیگیری می کردم.

وی تکمیل زنجیره تولید فولاد را از سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری سرمایه گذاران و به صورت جدی این کار را دنبال می کند.

نعمت زاده با بیان اینکه در راستای تکمیل زنجیره تولید ذوب آهن به دنبال تولید محصولات مورد نیاز بازار هستیم، گفت: از این رو تولید تیرآهن بال پهن نیز در آینده ای نزدیک در این کارخانه عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری ۳۳ طرح ملی به وزارت صنعت، ابلاغ شده است، اضافه کرد: تاکنون و با راه اندازی خط تولید ریل در ذوب آهن ۱۴ مورد از این طرح ها به بهره برداری رسیده است و امیدواریم تا پایان سال این ۳۳ طرح تکمیل شود.

وزیر صنعت، تکمیل ۵ هزار طرح نیمه تمام صنعتی را نیز از دیگر تکالیف وزارتخانه صنعت در سال جاری عنوان کرد و گفت: تاکنون دو هزار و ۹۰۰ واحد به بهره برداری رسیده و امیدواریم تا پایان سال این طرح ها نیز تکمیل شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۵ هزار واحد صنعتی کوچک، موفق به دریافت تسهیلات شدند، افزود: ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ها برای این واحدها تامین شده است.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید