Performancing Metrics

دام و طیور صاحب ۲۷ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی | اتاق خبر
کد خبر: 379523
تاریخ انتشار: 15 آبان 1395 - 16:05
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی ضمن تاکید بر اینکه باید تحول جدی در بیمه کشاورزی ایجاد شود، گفت: ۲۷ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی در حوزه دام و طیور است.

اتاق خبر: حسن رکنی امروز (شنبه) در همایش مدیران ارشد تولیدات دامی گفت: برخی از کشورهای اروپایی با توجه به اینکه از نظر ساختار شباهتی به مازندران دارد در زمینه تولیدات دامی بسیار موفق هستند.

وی با بیان اینکه در کشور جمهوری اسلامی مجبور هستیم با توجه به شرایط آب و هوایی فعالیت کشاورزی را در برخی از استان ها دنبال کنیم،   افزود: استان مازندران در حال حاضر ۱۰ درصد طیور کشور را تامین می کند و افزایش بهره‌وری در این استان دیگر استان ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی تصریح کرد: استان ها باید در زمینه کاهش هزینه‌های بهره‌وری، ایجاد زنجیره تولید و عرضه اقدام کنند.

وی افزود: باید تحول جدی در بیمه کشاورزی ایجاد شود. اینکه سالانه اعتبارات بخش بیمه کشاورزی وابسته به دولت باشد و غرامت ها به موقع پرداخت شود یا در برخی موارد از پرداخت نابه‌جا جلوگیری شود.

رکنی با اشاره به اینکه بیمه کشاورزی در اوایل سال ۶۰ تاسیس شد، اظهار کرد: قوانین و موضوعات مطروحه در شرایط بیمه کشاورزی مناسب با آن زمان بوده که در حال حاضر با الکترونیکی شدن بانک ها و پیشرفت های روز نیاز به بازنگری دارد.

وی با بیان اینکه ۲۷ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی در حوزه دام و طیور است، افزود: باید یک سوم از اعتبارات بیمه‌ای در این بخش ها عملیاتی شود.

رکنی خواستار بهره گیری از تجارب موفق بیمه کشاورزی کشور از بیمه کشاورزی کشورها دیگر شد و گفت: لازم است برای همکاری بیشتر بین بیمه گر و بیمه گذار نیاز به برگزاری جلسات و نشست است تا اطلاع رسانی  لازم به درستی صورت گیرد.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید