Performancing Metrics

نقش بی‌بدیل بانوان درعرصه کارآفرینی | اتاق خبر
کد خبر: 379770
تاریخ انتشار: 17 آبان 1395 - 10:29
مشاور وزیر کار در امور بانوان،با انتقاد از محدود کردن نقش زنان در جامعه ، نقش بانوان در کارآفرینی را قابل تامل عنوان کرد وگفت:کارآفرینی زنان می‌تواند باور محدودیت اجتماعی آنها را تغییر دهد.

اتاق خبر: وحیده نگین ، با تاکید بر اهمیت کارآفرینی بانوان گفت: ایجاد تفکر کارآفرینی و ورود به کسب‌وکار در میان زنان، به ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی باعث می‌شود این قشر از جامعه با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه و تمرکز بر دانش و مهارت تخصصی دانشگاهی و ایجاد کسب‌وکار فردی یا گروهی در رشته تخصصی، افرادی خلاق، نوآور و کارآفرین شوند و خود را باور کنند.

وی «کارآفرینی» را فرآیندی پیچیده‌ توصیف کرد و افزود: عوامل متعدد شخصیتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... در کارآفرینی تاثیرگذار هستند و شاید همین پیچیدگی و ناهمواری توجیه‌کننده میزان قابل‌تامل عدم حضور گسترده بانوان در عرصه کارآفرینی باشد.

 به گفته وی، عکس‌العمل‌های منفی اجتماعی یعنی نگرش منفی به‌ضرورت ایفای نقش اجتماعی از سوی زن و ارائه تعریفی مشخص از او و محصور کردن وظایفش در امور خانه‌داری، همسرداری و بچه‌داری از دلایل اولیه‌ای است که موجب برخوردها، مخالفت‌ها و ممانعت‌های حضور اجتماعی زن می‌شود.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه بدون شک وظایف بانوان در خانه ارزشمند است، تصریح کرد: اما محدود کردن نقش زنان و انکار توانایی‌های دیگر آن‌ها نیز باوری اشتباه است و چنین نگرشی به نقش اجتماعی زنان قابل باور نیست و توان مدیریت و مسئولیت‌پذیری او را زیر سوال می‌برد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کارآفرینی زنان و موفقیت آنها می‌تواند باور محدود کردن زنان در اجتماع  را تغییر دهد به الزامات توسعه کارآفرینی در بین بانوان اشاره کرد و گفت: با توجه به نقش بی‌بدیل و غیرقابل‌انکار زنان به‌عنوان حامی و پشتیبان جریان اشتغال و توسعه پایدار، باید تشویق و حمایت از کارآفرینی زنان، فراهم کردن فرصت‌های آموزشی، ارتقای مهارت‌های شغلی بانوان کارآفرین، ایجاد فرصت‌های عرضه تولیدات و خدمات و بازاریابی و امکان بهره‌مندی آنان از منابع و تسهیلات مالی و اعتباری به‌عنوان بخشی از راهکارهای موثر تقویت و حمایت از زنان کارآفرین در کشور مدنظر قرار بگیرد.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید