Performancing Metrics

آیا گلکسی نوت ۴ هنوز هم ارزش خرید دارد؟! | اتاق خبر
کد خبر: 380533
تاریخ انتشار: 23 آبان 1395 - 21:43
گلکسی نوت ۴ در سپتامبر ۲۰۱۴ معرفی شد و کم‌کم پیر می‌شود. اما شاید این تنها بر روی کاغذ درست باشد. با توجه به اتفاقاتی که برای گلکسی نوت ۷ افتاد و عرضه‌نشدن گلکسی نوت ۵ برای اروپا، بنظر می‌رسد که برای بسیاری از کاربران این گوشی همچنان جذاب است.

اتاق androidpit-samsung-note4-vs-note5-8-w782خبر: یکی از معدود گوشی‌هایی که قلم هوشمند دارد

فاجعه گلکسی نوت ۷ و عرضه نشدن گلکسی نوت ۵ برای اروپا، به این معناست که ساکنان این قاره دو سال است که سری نوت را نخریده‌اند. تعداد انتخاب‌ها برای گوشی با قلم هوشمند کم است. قلم هوشمند یکی از جنبه‌های بسیار کاربردی گوشی هوشمند بوده و می‌تواند بسیاری از کارها را راحت کند.

فلم هوشمند کاربردهای زیادی دارد و اگر زیاد مطالعه کنید مفیدتر نیز خواهد بود. قلم هوشمند گلکسی نوت ۴ بسیاری از کاربردهای ماوس در پی‌سی را دارد. به عنوان مثال، با نگه‌داشتن و حرکت نوک قلم می‌توانید یک قسمت را هایلایت کنید.

 

طراحی قدیمی اما با مزایای نسبتا خوب

یکی از روندهای دنیای موبایل در سال ۲۰۱۶ استفاده از مواد خوب همچون شیشه و فلز است. گلکسی نوت ۴ این مواد را ندارد، اما طراحی چندان بدی هم ندارد. اگر قاب با طرح چرمی گوشی را دوست ندارید می‌توانید آن را حذف کنید. در نظر داشته باشید که این گوشی از نانو سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند.

نمایشگر عالی و دوربین خوب

گلکسی نوت ۴ شاید گوشی آخرین مدل نباشد، اما دارای مشخصات فنی است که برای بسیاری از کاربران کافیست. این فبلت دارای نمایشگر ۵.۷ اینچی Super AMOLED بوده که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ دارد. تراکم نمایشگر آن، ۵۱۸ پیکسل بر اینچ بوده که تفاوتی با پرچمداران امروزی ندارد. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی آن به خوبی گلکسی S7 نیست،‌ اما آنقدرها هم بد نیست. عملکرد دوربین در نورهای کم، کمی کاهش پیدا می‌کند، اما بد نمی‌شود. در نور عادی نیز بسیار خوب عمل می‌کند.

قیمت بالا

قیمت گلکسی نوت ۴ بسته به فروشنده تغییر می‌کند، اما تقریبا حول و حوش ۵۰۰ یورو باقی می‌ماند. این قیمت برای محصولی که دو سال از عمر آن می‌گذرد کمی زیاد است، اما قیمت بالای آن بیشتر به دلیل تقاضای بالایی است که برای آن وجود دارد. قطعا اگر گلکسی نوت ۷ در بازار وجود داشت، میشد آن را با قیمت کمتری خریداری کرد. با این حال برای کاربر عادی، هنوز هم گران است. در مقام مقایسه، گلکسی S7 Edge هم اکنون با قیمت ۶۰۰ یورو، نکسوس ۶P با قیمت ۵۰۰ یورو و میت ۸ با قیمت ۶۰۰ یورو یافت می‌شوند.

نتیجه

اگر می‌خواهید یکی از گوشی‌های سامسونگ را به عنوان هدیه کریسمس در نظر بگیرید و نمی‌خواهید ۶۰۰ یورو هزینه کنید، می‌توانید گلکسی نوت ۴ را بخرید. البته به خاطر داشته باشید که سامسونگ دیگر از این گوشی پشتیبانی نمی‌کند!

منبع: ای تی رسان

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید