Performancing Metrics

ایران انفجار تروریستی در کربلا را به شدت محکوم کرد | اتاق خبر
کد خبر: 380923
تاریخ انتشار: 25 آبان 1395 - 10:44
سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار تروریستی امروز در کربلا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان انفجار امروز در منطقه عین التمر استان کربلای عراق را که به کشته و زخمی شدن چندین تن از شهروندان عراقی از جمله چند زن و کودک منجر شد را به شدت محکوم کرد.

او ضمن تسلیت این واقعه تأسف‌بار به بازماندگان داغدار این حادثه دردناک و با ابراز هم‌دردی با ملت و دولت عراق تأکید کرد: در چنین ایام مقدسی که خیل عظیم زائران حسینی در سیر و سلوکی معنوی با پای پیاده، رو به سوی کربلا رهسپارند بار دیگر تروریست‌های تکفیری با حمله به مردم بی‌دفاع، لکه ننگ دیگری را بر کارنامه سیاه  و ننگین خود در منطقه و در تاریخ مملو از ددمنشی‌های خود ثبت کردند.‌

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در پایان بار دیگر بر حمایت و ایستادگی کامل جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت عراق در مبازره با پدیده تروریسم تأکید کرد.

شورای استانداری کربلا از ورود شش عامل انتحاری به شهرستان عین التمر در غرب این استان خبر داد.

محفوظ التمیمی، عضو شورای استانداری کربلا اعلام کرد که شش عامل انتحاری که کمربند منفجره داشتند امروز (دوشنبه) وارد شهرستان عین التمر در غرب استان کربلا شدند.

نیروهای امنیتی وارد درگیری با آن‌ها شدند. این عاملان انتحاری خود را منفجر کردند که در نتیجه به کشته شدن چند تن از جمله تعدادی از نیروهای امنیتی منجر شد.

این در حالی است که رییس شورای استانداری کربلا نیز تأکید کرد که اوضاع امنیتی در عین التمر تحت کنترل است و نیروهای امنیتی به این شهرستان اعزام شده‌اند.

سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق نیز درباره جزئیات حمله به شهرستان عین التمر گفت: این حمله به کشته و زخمی شدن ۱۸ تن منجر شد.

معن افزود: شش عامل انتحاری که کمربند انتحاری به خود بسته بودند به محله الجهاد در شهرستان مذکور نفوذ کرده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند که نیروهای امنیتی توانستند پنج تن آنها را بکشند.

وی افزود: این نیروها عامل انتحاری ششم را محاصره کردند که او ناگزیر شد وارد یکی از منازل شده و خودش را منفجر کند که این انفجار به کشته شدن ۱۲ تن و زخمی شدن شش تن دیگر منتهی شد.

مسوولان امنیتی در استان کربلا طرح ویژه‌ای را برای تأمین امنیت در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی اجرا می‌کنند. در آستانه اربعین حسینی تعداد زیادی از زائران از کشورهای اسلامی راهی کربلا می‌شوند.

در عین حال رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: در انفجار امروز عراق به هیچ‌یک از زائران ایرانی آسیبی نرسید.

سردار حسین ذوالفقاری صبح امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: این انفجار تروریستی در 80 کیلومتری کربلا و در منطقه عین‌التمر رخ داده است.

وی در ادامه افزود: این انفجار نه در مسیر زائران، بلکه در یک خانه انجام شده و طبق اخبار اولیه در این انفجار هشت نفر شهید شده‌اند. این منطقه در شمال غرب کربلا قرار دارد.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید