Performancing Metrics

به مساله فلسطین در عرصه بین الملل کم‌ترین توجه می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 381222
تاریخ انتشار: 27 آبان 1395 - 17:02
عبدالله گل:
رئیس جمهور سابق ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که مساله فلسطین در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و به کم‌ترین مساله قابل توجه در امور بین الملل تبدیل شده است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبدالله گل، رئیس جمهور سابق ترکیه در کنفرانسی با محوریت مسائل امنیتی در اردن تاکید کرد: سوریه، عراق، یمن و لیبی در وضعیت جنگ‌های داخلی به سرمی‌برند و این اختلافات نه فقط به مساله مسلح شدن گروه‌ها می‌انجامد، بلکه به شعله‌ور شدن تروریسم منتهی می‌شود و این مساله‌ای است که ما را وا می‌دارد به  اهمیت صحبت پیرامون صلح فکر کنیم.

وی افزود: تقسیم نشدن این چهار کشور بسیار مهم است و کشورهای منطقه باید پشتیبان یکدیگر باشند.

وی در مورد عراق نیز گفت: در سال 2003، من دست به یک ابتکار عمل زدم و پیامی را به صدام فرستادم و به وی نسبت به خطرهایی که عراق را فراگرفته است، هشدار دادم اما وی به حرف ما گوش نداد.

عبدالله گل در مورد مساله سوریه نیز تصریح کرد: من نصیحت‌ها و هشدارهای بسیاری دادم و اگر امتیازدهی ساده‌ای به خاطر ملت صورت بگیرد، مانع از امتیازدهی‌های کشورهای دیگر می‌شود اما متاسفانه گفتگوی صمیمانه‌ای وجود نداشته است.

رئیس جمهور سابق ترکیه در مورد مساله فلسطین نیز گفت: این مساله در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و در صحنه بین الملل کمترین توجه به آن می‌شود. مردم فلسطین شایستگی زندگی آزادانه و برخورداری از حقوق کاملشان را دارند و راه حل مطلوب در این زمینه برای اسرائیل نیز تضمینی را ایجاد می‌کند و ضامن ثبات در دیگر مناطق در جهان نیز خواهد بود.

وی گفت که نزاع‌های مذهبی در خاورمیانه به شکست‌های بزرگی انجامیده است و بر این اساس، پایان دادن به اختلافات مذهبی امری مهم است که باید به آن توجه کرد.

عبدالله گل در مورد مساله اختلافات میان عربستان و ایران نیز گفت: باید بحران اعتماد میان دو کشور پایان یابد چراکه این دو کشور در مسائل بسیاری مشارکت دارند و همزیستی اهل تسنن و تشیع در دوره‌های بسیاری رایج بوده است.

انتهای پیام/

کد:94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید