Performancing Metrics

۱۰ رویداد عجیب تاریخ که به سختی می توان باور کرد واقعی هستند | اتاق خبر
کد خبر: 381769
تاریخ انتشار: 2 آذر 1395 - 20:08
بسیاری از ما در زندگی، مسائل یا رویدادهایی را تجربه کرده ایم که درکش برای دیگران چندان آسان نیست. یا حتی ممکن است اتفاق های ساده ای همانند روبه رو شدن با یک دوست قدیمی پس از چندین سال بی خبری در محلی که هرگز تصورش را هم نمی کردید.

به گزارش اتاق خبر، بسیاری از ما در زندگی، مسائل یا رویدادهایی را تجربه کرده ایم که درکش برای دیگران چندان آسان نیست. یا حتی ممکن است اتفاق های ساده ای همانند روبه رو شدن با یک دوست قدیمی پس از چندین سال بی خبری در محلی که هرگز تصورش را هم نمی کردید، یا بیان یک واژه به طور همزمان با یک فرد دیگر برایمان پیش بیاید که چندان رایج نبوده و عجیب به نظر می رسند.

اما در کنار این موارد ساده، برخی از اتفاق ها چنان نادر و عجیب هستند که نمی توانید به راحتی واقعی بودن آنها را باور کنید. مثلا پیش بینی غرق شدن کشتی تایتانیک پیش از واقعیت. یا پیشگوئی کردن به مقام ریاست جمهوری رسیدن دونالد ترامپ توسط کارتون سیمپسون ها. یا از همه عجیب تر، وجود داشتن ماشین زمان!

برای آشنائی با برخی از بهترین رویدادهای عجیب دنیا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دو قلوهای جدا از همی که زندگی یکسان و مشابه هم داشته اند.

1

یک جفت دوقلو در همان زمان کودکی از هم جدا می شوند و هر کدام از آنها بدون اطلاع از وجود دیگری رشد کرده و بزرگ می شوند. اما با این که این دو برادر هرگز همدیگر را ملاقات نکرده بودند، به طرز بسیار عجیبی زندگی مشابه هم داشته اند؛ هر دو آنها به سرپرستی گرفته شده بودند. هر دو افسر پلیس بودند. هر دو با زنی به نامی لیندا ازدواج کرده بوند. هر دو یک پسر به نام های جیمز آلان و جیمز آلن داشته اند. هر دو آنها یک سگ به نام توی داشته اند.

هر دو برادر بعدها از همسران خود جدا شده و با زنی به نام بتی ازدواج کرده بودند.

آیا «ادگار آلن پو» ماشین زمان داشته؟

2

«ادگار آلن پو» نویسنده، شاعر، ویراستار و منتقد ادبی اهل آمریکا بود که از او به عنوان پایه‌ گذار جنبش رمانتیک آمریکا یاد می‌شود. همچنین از نخستین افرادی بود که از ژانر علمی‌-تخیلی استفاده کرده و مبدع داستان‌ های کارآگاهی نیز به شمار می رود.

برخی اعتقاد دارند که این نویسنده، ماشین زمان داشته زیرا توانسته نیم قرن پیش از وقوع رویدادهای دنیا، آنها را پیش بینی کرده و درباره شان توضیح دهد. وی در کتاب خود با عنوان Narrative of Arthur Gordon Pym of Nantucket توضیح می دهد که چگونه ۴ دریانورد که پس از غرق شدن کشتی خود جان سالم به در برده بودند، برای ادامه حیات خود به خوردن پادوی کشتی به نام ریچارد می پردازند.

پو ادعا می کرد که این داستان برگرفته از واقعیت است اما تا آن زمان چنین حادثه ای روی نداده بود. اما، ۴۶ سال پس از نگارش این کتاب، در دنیای واقعی یک کشتی غرق می شود و خدمه عرشه که زنده مانده بودند برای نجات خود از گوشت بدن پسر پادوی کشتی تغذیه می کنند. اسم آن پسر هم ریچارد پارکر بوده است.

مارک تواین تاریخ مرگ خود را پیش گوئی کرده بود

3

مارک تواین، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی بود و شهرت خود را مدیون دو رمان «ماجراهای هاکلبری فین» و «ماجراهای تام سایر» است. این نویسنده در سال ۱۸۳۵، یعنی سالی که ستاره دنباله دار هالی در آسمان پدیدار شد، متولد گشت. این ستاره دنباله دار هر ۷۵ تا ۷۶ سال یکبار با چشم غیر مسلح از زمین قابل مشاهده است. به همین خاطر، تواین پیش بینی کرده بود که او در سالی که دوباره این ستاره دنباله دار در آسمان دیده شود، جان خود را از دست خواهد داد.

وی در سال ۱۹۰۹ اعلام کرده بود که: «سال دیگر ستاره دنباله دار دوباره از زمین خواهد گذشت و من نیز با او خواهم رفت.» همین اتفاق هم افتاد و تواین در سال ۱۹۱۰ میلادی درگذشت.

خانم غرق ناپذیر

4

«ویولت جیساپ» را می توان یکی از خوش اقبال ترین یا بد یُمن ترین زنان تاریخ دانست. او در کشتی «آر ام اس المپیک» که نخستین کشتی اقیانوس پیمای و یکی از برجسته‌ ترین کشتی‌ ها در خلال سال ها ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ بود که در جنگ جهانی اول نیز بسیار مورد استفاده قرار گرفت، حضور داشت و آن کشتی غرق شد. پس از آن در کشتی «بریتانیک» بود که آن هم غرق شد. این پرستار و پیشکار، در کشتی تایتانیک نیز حضور داشته که در اثر اصابت به کوه یخ از بین رفته و غرق شده است. همین پیشینه باعث شد تا به جیساپ، لقب «خانم غرق ناپذیر» بدهند.

ماجرای آنتونی هاپکینز و کتاب نایاب

5

هنگامی که آنتونی هاپکینز قصد داشته خود را برای نقشش در فیلم «دختری از پتروکا» آماده کند، تلاش می کند تا کتاب اصلی این داستان به قلم «جورج فیفر» را پیدا کرده و پیش از آغاز فیلم برداری آن را مطالعه کند. اما با وجود جست و جوی فراوان وی نتواست کتاب اصلی را پیدا کند تا اینکه یک روز، وقتی در مترو نشسته بوده، در قفسه کتاب ها با نسخه اصلی کتاب موردنظرش مواجه می شود. اما این پایان ماجرا نبوده زیرا وقتی هاپکینز با نویسنده کتاب ملاقات می کند، متوجه می شود که خود او هم هیچ نسخه ای از کتابش را ندارد و آخرین کپی از آن را به یکی از دوستانش داده و او نیز آن را در مترو گم کرده.

تکرار تاریخ یا حلول دوباره روح در کالبدی دیگر

6

موسس کمپانی فراری، یعنی اینزو فراری در ۱۴ اوت ۱۹۸۸ میلادی درگذشت. درست دو ماه پس از آن در ۱۵ اکتبر، بازیکن تیم فوتبال آرسنال، یعنی میسو اوزیل متولد شد. وقتی عکس آنها در کنار هم قرار داده می شود این طور به نظر می رسد که اینزو وارد جسم اوزیل شده و دوباره متولد شده است.

پیش بینی سیمپسون ها در سال ۲۰۰۰ میلادی برای رسیدن دونالد ترامپ به مقام ریاست جمهوری

7

کارتون سیمپسون ها برای پیشگوئی رویدادهای جالبی در طول تاریخ شهرت دارد. یکی از عجیب ترین و جالب ترین پیش بینی آنها نیز کسب مقام ریاست جمهوری آمریکا توسط دونالد ترامپ در سال ۲۰۰۰ بود که امسال به واقعیت پیوست.

دوچرخه سوار اتریشی از دو سقوط هواپیما جان سالم به در برده است

8

یک دوچرخه سوار اتریشی به نام «مارتن دو یونگه» نه یک بار، دو بار از سقوط مرگبار هواپیما جان سالم به در برده است. وی نخستین بار، پرواز شماره ۳۷۰ مالزی که همه سرنشین هایش به کام مرگ رفتند را از دست داد. به این صورت که تصمیم می گیرد با پروازی که یک ساعت زودتر می پرید، به مقصد خود سفر کند. وی همچنین قرار بود با پرواز شماره ۱۷ مالزی که در سال ۲۰۱۴ در اوکراین سقوط کرد، سفر کند که برای صرفه جوئی در هزینه ها، بلیط خود را کنسل کرده بود.

مردی که غرق شدن کشتی تایتانیک را پیش بینی کرده بود

9

۱۴ سال پیش از اینکه کشتی تایتانیک غرق شود، در سال ۱۸۹۸، مورگان روبرتسان، نویسنده داستان های تخیلی و اهل آمریکا، داستانی با عنوان فوتیلیتی و با موضوع غرق شدن یک کشتی بزرگ موسوم به «تایتان» نوشته بود. از شباهت های آنها باید گفت که در رمان نیز همچون واقعیت، کشتی یاد شده به عنوان یک کشتی غرق ناپذیر معرفی شده بود، هر دو کشتی، قایق نجات کافی نداشته و به کوه یخ در آتلانتیک شمالی برخورد کرده بودند.

شباهت عجیب لینکلن و کندی

10

دو نفر از روسای جمهور آمریکا به نام های آبراهام لینکلن و جان اف کندی، شباهت های بسیاری با هم داشته اند. هر دو به ضرب گلوله که به پشت سرشان شلیک شده بود جان خود را از دست داده اند. هر دو در روز جمعه و پیش از مراسم جشن (کندی در مسیر رفتن به مراسم شکرگزاری و لینکلن در راه شرکت در جشن عیدپاک) کشته شده اند. هر دو به همراه همسران خود بوده اند.

هر دو رئیس جمهور یاد شده دوستی به نام بیلی گراهام و هر دو ۴ فرزند داشته اند. نام منشی های آن برعکس هم بوده به این صورت که منشی لینکلن، جان بوده و منشی کندی، خانم لینکلن بوده است.


جانشین هر دو آنها نیز معاون هایی به نام جانسون بوده اند.

روزیاتو

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید