Performancing Metrics

قطعی برق، عامل خارج شدن چاه های آب شرب مازندران از مدار بود | اتاق خبر
کد خبر: 382079
تاریخ انتشار: 4 آذر 1395 - 16:27
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اظهار اینکه اکنون آب مشترکان روستایی استان به جز شماری در چمستان نور وصل است، گفت :قطعی برق به علت بارش سنگین برف در برخی مناطق عامل خارج شدن چاه های آب از مدار بوده است.

اتاق خبر:مجید عبدالهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تلاش ماموران شرکت های آب و توزیع برق، اکنون مشکل قطع و کمبود آب روستاهای استان حل شده است.
وی آمار روستاهای دارای آب آشامیدنی سالم مازندران را بیش از سه هزار پارچه اعلام کرد و بیان داشت: از حدود 530حلقه چاه و چشمه به عنوان منابع تامین آب روستایی استان فقط نیمی از این چاه ها دارای ژانراتور های برق جایگزین هستند.
وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل زمانی که در اثر مشکلات طبیعی برق قطع شود، چاه های آب شرب استان نیز از مدار خارج می شوند.
**مشترکین آب روستایی مواظب یخ زدن کنتورهای آب باشند
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: با توجه به افزایش برودت هوا و ایجاد یخبندان ، مشترکان از یخ زدگی و ترکیدن کنتورهای آب جلوگیری کنند.
وی بر لزوم عایق بندی تأسیسات آبرسانی که در فضای باز قرار دارد ، تاکید کرد و گفت: عایق بندی دور کنتورها و تأسیسات آبرسانی اساسی ترین اقدام برای جلوگیری از یخ زدگی است.
عبدالهی افزود: برای عایق بندی می توان از کیسه خاک اره، پوشال، کیسه محتوی کاه، پشم شیشه همچنین الیاف طبیعی و مصنوعی در محفظه استقرار کنتور آب استفاده کرد.
مهندس عبدالهی ادامه داد: رعایت عمق نصب در حوضچه کنتور، جلوگیری از ورود آب های سطحی به داخل محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب در فضای باز نیز از دیگر اقدامات لازم برای جلوگیری از یخ زدگی است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران بهترین شیوه برای جلوگیری از آسیب دیدن تاسیسات آبرسانی در برابر سرما و یخ زدگی را پوشاندن اصولی تاسیسات تصریح کرد و گفت: مشترکین از ریختن آب جوش و روشن کردن آتش در محل یخ زدگی جدا خوداری کنند.
نیاز سالانه آب شرب شهرها و روستاهای استان مازندران 360 تا 400 میلیون مترمکعب است.
بارش برف در مناطق کوهستانی مازندران از یکشنبه شب هفته جاری آغاز شد و از دوشنبه شب هم مناطق جلگه ای استان را تحت تاثیر قرار داد.
بارش برف سنگین سبب سنگینی و شکسته شدن شاخه های درختان و افتادن روی شبکه های برق شد و این امر سبب قطعی برق در بسیاری از مناطق شهری و روستایی شده است.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید