Performancing Metrics

انتقاد دیمیستورا از روسیه | اتاق خبر
کد خبر: 382204
تاریخ انتشار: 5 آذر 1395 - 17:26
فرستاده سازمان ملل در امور سوریه که از مدار بی‌‎طرفی در بحران این کشور خارج شده است، پس از طرح اظهاراتی علیه بشار اسد، این‌بار تلویحا نقش روسیه در سوریه را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از پایگاه لبنانی النشره، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تلویحا اظهاراتی را علیه روسیه و در نقطه مقابل، در دفاع از آمریکا بیان کرد.

بر اساس این گزارش، دی میستورا که از مدار بی طرفی در بحران سوریه خارج شده است، مدعی شد: روسیه نمی‌خواهد که مسئولیت نابودی مناطق شرقی استان حلب متوجه آن شود.

وی همچنین گفت: باراک اوباما تا آخرین روزی که بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا بنشیند، برای حل بحران سوریه تلاش می کند.

دی میستورا ادامه داد: باراک اوباما و جان کری بسیار علاقه مند هستند تا به بدترین فاجعه انسانی در طول قرن، پایان دهند. این اظهارات تعجب برانگیز دی میستورا در حالی است که بحران سوریه با حمایت های مالی و نظامی ایالات متحده آمریکا از تروریست های تکفیری در سوریه آغاز و ادامه می یابد.

گفتنی است، دی میستورا پیشتر پیشنهاد خودمختاری شرق حلب را مطرح کرده بود که با واکنش ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه مواجه شد. المعلم به صورت تلویحی اعلام کرده بود که دی میستورا به دنبال خودمختاری تکفیریها در غرب حلب است.

94105

منبع: مهر

نظرات
ADS
ADS
پربازدید