Performancing Metrics

نقش روسیه در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 382316
تاریخ انتشار: 6 آذر 1395 - 12:25
یک گروه تحقیقاتی مدعی شده، روسیه با به راه انداختن کمپین تبلیغاتی گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و انتشار اخبار جعلی درباره انتخابات آمریکا، در نتیجه این انتخابات موثر بوده است.

اتاق خبر: یک گروه متشکل از "محققان مستقل" در گزارشی اعلام کردند که هدف از انتشار این اخبار جعلی از سوی روسیه کمک به دونالد ترامپ و زیر سوال بردن دموکراسی آمریکا است.

 

این گزارش توسط گروهی از محققان به نام "پراپ اُر نات" منتشر شده است.

 

این گروه با دنبال کردن پست‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات حساب‌های کاربرانی که این پست‌ها را منتشر کرده‌اند، نتایج این گزارش را تهیه کرده است.

 

یافته‌های این گروه نشان می‌دهد که اخبار و تبلیغات ساختگی تا چه حد تاثیرگذار بوده است. به طور مثال در شبکه اجتماعی فیس بوک اعلام شده که این پست‌های جعلی 213 میلیون بار مشاهده شده‌اند.

 

البته هنوز مشخص نیست که این اخبار و تبلیغات جعلی کمکی در پیروزی ترامپ در انتخابات داشته است یا خیر.

در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه توانست با غلیه بر هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود به پیروزی برسد.

میلیون‌ها نفر از آمریکایی‌ها اخبار خود را براساس مطالب منتشر شده در فیس بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورند. در ماه‌های اخیر مطالب نادرست و جعلی به صورت گسترده منتشر شده است.

 

در همین راستا فیس بوک و گوگل اعلام کرده‌اند که گام‌هایی برای کنترل سرعت انتشار این گونه اخبار و سایت‌های جعلی برداشته‌اند.

 

همچنین این گروه در گزارش خود اسامی بیش از 200 وب سایتی که به تبلیغات گسترده روسیه در ارتباط بوده‌اند، را منتشر کرده که دست کم 15 میلیون آمریکایی مخاطب آن بوده‌اند.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید