Performancing Metrics

میراث «فیدل کاسترو» برای کوبا | اتاق خبر
کد خبر: 382524
تاریخ انتشار: 7 آذر 1395 - 23:34
مدیرکل پیشین آمریکای لاتین وزارت خارجه تشریح کرد
مدیرکل پیشین آمریکای لاتین وزارت خارجه اظهار کرد: فیدل کاسترو از زمانی که مسئولیت را بر عهده گرفت تا هنگامی که زنده بود بر روی آرمان‌ها و اهداف خود ایستاد و تا آخر یک حرف را زد.

اتاق خبر: احمد سبحانی با اشاره به درگذشت رهبر انقلاب کوبا در سن نود سالگی اظهار کرد: فیدل کاسترو حتی زمانی که دولت شوروی سقوط کرد دست از آرمان های خود بر نداشت و با جدیت آن‌ها را پیگیری کرد.
وی با اشاره به تاثیر اندیشه های انقلابی فیدل کاسترو بر رهبران و مردم دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین افزود : پس از انقلاب کوبا ، مردم این منطقه تحت تاثیر اندیشه های این رهبر انقلابی در کشورهای خود دست به انقلاب زدند و برخی از این انقلاب ها نیز موفقیت آمیز بود.
این کارشناس مسائل آمریکای لاتین با اشاره به میراثی که فیدل کاسترو  برای کوبا و منطقه آمریکای لاتین به جا گذاشته است، ادامه داد: اکنون کشور کوبا علی رغم تحریم‌ها و مشکلاتی که با آن روبرو است در زمینه بهداشت و آموزش به پیشرفت های خوبی رسیده چنانکه مردم از اقصی نقاط جهان برای  معالجه به این کشور مراجعه می‌کنند و با قیمت های کم مورد درمان قرار می گیرند.
سبحانی در ادامه با اعتقاد بر اینکه فیدل کاسترو کوبا را طوری رهبری کرد که اکنون در عرصه جهانی زبانزد است ، تصریح کرد: اگر تحریم‌ها علیه کوبا برداشته شود و راه فیدل کاسترو ادامه پیدا کند قطعا این کشور به رشد و شکوفایی اقتصادی خوبی دست پیدا می‌کند.
این دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به تغییر نوع رابطه کوبا و آمریکا در یک سال اخیر گفت:‌ کوبا و رهبر آن یعنی فیدل کاسترو از آرمان هایش دست نکشیدند  بلکه این آمریکایی ها بودند که متوجه شدند سیاست هایشان در مورد کوبا ناکارآمد بوده و برای عادی سازی روابط با کوبا پیش قدم شده اند.

مبنع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید