Performancing Metrics

کیفیت قطعات ایرانی چطور است | اتاق خبر
کد خبر: 382557
تاریخ انتشار: 8 آذر 1395 - 03:45
برخی از کارشناسان معتقدند که کیفیت قطعات داخلی کاهش یافته این در حالی است که قطعه سازان کیفیت قطعات داخلی تولید شده را درحد مطلوبی ارزیابی می کنند.

به گزارش اتاق خبر  به نقل از باشگاه خبرنگاران ،ولی ملکی رییس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی گفت:اگر یک ثبات ده تا ۱۲ ساله درصنعت قطعه سازی کشور ایجاد شود،شاهد رونق درقطعه سازی خواهیم بود.

وی بابیان اینکه هیچ خودروسازی تمام قطعات مورد نیازش را در داخل کشورخود تهیه نمی کند،ادامه داد: دربهترین حالت تنها ۲۰درصد از قطعات اولیه خودرو سازی باید ازخارج ازکشورتامین شود.

ملکی افزود:تحریم ها کاهش ظرفیت خودروسازان را به دنبال داشت ودرنتیجه درخواست ساخت قطعات به کارخانه های قطعه سازی داخلی کم شد و قطعه سازان نتوانستند روند روبه رشد خود را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: ادامه این روند منجر شد تا قطعه سازان به سمت استانداردسازی محصولات حرکت نکنند و کیفیت قطعات داخلی کاهش یابد.

خیز صنعت قطعه سازی به سمت جهانی شدن

محمدرضا نجفی منش عضوهیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو  گفت: رفع تحریم‌های به‌ تنهایی کمکی به صنعت خودروسازی کشور نمی کند بلکه صنعت خودرو و قطعه سازی باید به سمت جهانی شدن وافزایش صادرات حرکت کند تا بتواند جایگاه مناسبی بیابد.

وی در ادامه افزود:  ورود خودروسازان خارجی در توسعه و پیشرفت صنعت مؤثر است و رقابتی شدن فضای صنعتی را به دنبال دارد،همچنین این امر موجب تقویت قطعه سازی کشور نیز می شود.

وی همچنین با توجه به برخی نظرات در خصوص کیفیت قطعات داخلی نیز گفت: در حال حاضر به لحاظ کیفی مشکل چندانی در صنعت قطعه سازی وجود ندارد و کلیه قطعات مورد نیاز در صنعت خودرو مطابق با سفارشات تأمین می شود.

عضوهیات مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو درپایان تاکید کرد:باوجود تمامی مشکلات موجود صنعت قطعه سازی توانسته به حیات خود ادامه دهد وکیفیت قطعات داخلی تولید شده را  درحد مطلوبی ارزیابی می شود.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید