Performancing Metrics

تصمیم اوپک منطقی و بدور از فشارهای سیاسی گرفته شد | اتاق خبر
کد خبر: 382918
تاریخ انتشار: 12 آذر 1395 - 22:24
رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس:
رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تصمیم گرفته شده یک تصمیم منطقی بوده است گفت:‌ به نظر می رسد آنچنان فشارهای سیاسی در این مسئله دخیل نبوده است.

اوپک

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسن بهرام نیا با اشاره به نتیجه نشست اخیر اوپک گفت:‌ خوشبختانه با موضوع فریز نفتی که از سقف مورد نظر بالاتر نرود در نشست اوپک موافقت شد که این مسئله خبر خوبی بود که در شرایط امروز اعلام شد.

وی تصریح کرد: مجوز تولید سه میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه خبر خوشحال کننده‌ای بود که به واسطه آن کاهش تولید برای برخی از کشورها اعمال می‌شود و در این میان کشورهایی مانند عراق و ایران نقش تعیین کننده‌ای داشتند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به اختلاف نظراتی که عربستان ایجاد کرده بود گفت:‌ در مجموع ‌آن‌ها تحت فشار بودند و علی رغم میل باطنی شان فضا به گونه ای پیش رفت که باید تمکین می‌کردند. به هر صورت ما هدفمان این بود که فارغ از نگاه سیاسی به مسئله به شرایط پیش از تحریم بازگردیم.

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد در نتایج این نشست آنچنان فشارهای سیاسی دخیل نبوده و تصمیم گرفته شده یک تصمیم منطقی بوده است و نشان می‌دهد کشوری مانند عربستان مواضع قبلی خود را بر اساس شرایط منطقه و متاثر از آن تعدیل کرده است.

وی در مورد تعیین قیمت نفت در بودجه سنواتی به ویژه برای سال آینده گفت:‌ معمولا دولت کمترین قیمت را در نظر می‌گیرد. برای سال جاری هم ۴۰ دلار تعیین شده بود البته با توجه به پیش بینی‌های منطقی که می‌شود نباید زیاد هم قیمت را آرمانی در نظر گرفت.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید