Performancing Metrics

نقض برجام را تحمل نخواهیم کرد | اتاق خبر
کد خبر: 383190
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 10:19
رئیس جمهور تأکید کرد: ما در اجرای مطلوب برجام مصمم‌ایم، اما در مواجهه با هرگونه بدعهدی، تعلل، تأخیر یا نقض در اجرای برجام قاطعانه عمل می‌کنیم.

اتاق خبر: رئیس جمهور صبح امروز در صحن علنی مجلس با تأکید بر اینکه برجام توافق برد- برد است، اظهار کرد: هر کدام از کشورهای طرف مقابل که در اجرای برجام فعال‌تر باشند، از اجرای آن بیشتر نفع می‌برند. ما گسترش تعاملات بین‌المللی را حق خود دانسته و در این زمینه منتظر اجازه هیچ کشوری نخواهیم بود.

روحانی با اشاره به تصویب تحریم‌های موسوم به داماتو در کنگره و سنای آمریکا، گفت: گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موید این است که جمهوری اسلامی ایران از زمان اجرای برجام به تمامی تعهدات خود عمل کرده است. ما معتقدیم برجام یک سند بین‌المللی است که به تأیید شورای امنیت سازمان ملل هم رسیده و اجرای دقیق آن می‌تواند دستاورد فراوانی داشته باشد.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه همانطور که رهبری اعلام کردند ایران هیچ‌گاه نقض‌کننده برجام نخواهد بود، تأکید کرد: به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی اعلام می‌کنم که ما نقض برجام را تحمل نخواهیم کرد و به ‌آن پاسخ مناسبی خواهیم داد. مصوبه اخیر کنگره آمریکا با برجام مغایرت داشته و ناقض آن است. لذا رئیس جمهور آمریکا موظف است با استفاده از اختیارات خود از تأیید و اجرای آن جلوگیری کند.

وی همچنین گفت:‌ چنانچه این مصوبه اجرا شود، نقض فاحش برجام خواهد بود و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال دارد. حتی امضای آن توسط رئیس جمهور آمریکا را خلاف تعهدات آمریکا می‌دانیم و این اتفاق با عکس‌العمل مقتضی ما مواجه می‌شود. ما در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و قانون مصوب مجلس در جلسه همین هفته هیأت نظارت بر اجرای برجام، تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و به اطلاع مردم می‌رسانیم.

روحانی همچنین خاطرنشان کرد: ما رفتارهای طرف مقابل را به دقت رصد کرده و بدعهدی آنان را نشان می‌دهیم.

منبع: ابسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید