Performancing Metrics

بیشتر صادرات ما در بخش پتروشیمی است | اتاق خبر
کد خبر: 383234
تاریخ انتشار: 15 آذر 1395 - 10:25
عضو کنفدراسیون صادرات ایران به اتاق خبر اعلام کرد
بیشتر کالاهای صادراتی کشور مربوط به بخش پتروشیمی و میعانات است و صادرات خدمات و کالا مربوط به این بخش تغییر چندانی نداشته و حتی با رشد منفی رو به رو بوده است.

اتاق خبر: عضو کنفدراسیون صادرات ایران افزایش صادرات ایران را بیشتر در بخش هایی مانند مواد پتروشیمی دانست.

جمشید نَفَر عضو کنفدراسیون صادرات ایران در گفت و گویی که با اتاق خبر داشت با اشاره به آمار صادرات کشور گفت: آماری که اخیرا در مورد رشد صادرات کشور اعلام شده بیشتر نشانگر این موضوع است که صادرات کالا از ایران از نظر حجمی رشد داشته است. در واقع بیشتر کالاهای صادراتی کشور مربوط به بخش پتروشیمی و میعانات است و صادرات خدمات و کالا مربوط به این بخش تغییر چندانی نداشته و حتی با رشد منفی رو به رو بوده است.

نَفَر با اشاره به ضعف صادرات در کشور گفت: متاسفانه در ایران به دلیل مشکلات متعددی که همواره وجود داشته است، صادرکنندگان نتوانسته اند از تمامی ظرفیت های خود استفاده کنند.

عضو کنفدراسیون صادرات ایران با ذکر مثالی از رشد منفی صادرات کالا در ایران در ادامه گفت: در بخش چرم و سالامبور متاسفانه با رشد منفی رو به رو بوده ایم. علت این امر را می توان در تصمیمات اشتباه داخلی در زمینه توسعه صادرات این محصول دانست. ضمن اینکه در عرصه جهانی نیز بازار های داد و ستد کالا نیز با رکود رو به شده است.

وی افزود: در حقیقت به صادرات باید به عنوان یک پکیج نگاه کرد و به همین دلیل صادرات نیاز به زیرساخت های مناسب دارد. برای مثال در زمینه حمل و نقل کالا همچنان با مشکلات بسیاری رو به رو هستیم. روند تولید و قیمت تمام شده کالا نیز در ایران بسیار بالا است و همین امر باعث شده است که بسیاری از کالا از چرخه صادرات خارج شوند.

نَفَر در خاتمه افزود: نگاه با صادرات، نگاه درستی نیست و باید تلاش کرد با توسعه بخش صادرات اقتصاد کشور را از رکود خارج کرد. زیرا بازار ایران برای مصرف کالاهای ایرانی محدود است اما این محدودیت در بازار های بین المللی وجود ندارد.

94105 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید