Performancing Metrics

هشدار به اپراتورهای مجازی موبایل | اتاق خبر
کد خبر: 383352
تاریخ انتشار: 15 آذر 1395 - 22:25
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: موفقیت اپراتورهای مجازی در گرو ارائه خدمات نوین از سوی آنهاست و آنها بدون نوآوری قطعا محکوم به شکست خواهند بود.

اتاق خبر: صادق عباسی شاهکوه ، درباره این مطلب که گفته می‌شود در دنیا حدود ۸۰ درصد اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) با شکست مواجه می‌شوند گفت: تجربه شکست در MVNO ها موضوعی است که در دنیا وجود داشته و همواره شرایط به گونه‌ای بوده است که این احتمال وجود دارد که شرکت‌های متعددی در این راه ورود کرده ولی موفق نشوند.

وی ادامه داد: البته با این وجود شرکت‌های موفقی نیز در این حوزه بوده‌اند. در نهایت حوزه اپراتورهای مجازی فضایی پر از ریسک است که هنر پایدار ماندن در آن، ارائه خدماتی است که از سوی اپراتورهای تلفن همراه (MNO) ها ارائه نمی‌شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات همچنین عنوان کرد: معتقدم شرکت‌هایی که در این حوزه نوآوری نداشته باشند از همین حالا محکوم به شکست هستند اما برای اپراتورهایی که دارای نوآوری بوده و خدمات جدید ارائه کنند قطعا جای کار وجود دارد زیرا با اینکه بازار سیم‌کارت ما اکنون به نوعی اشباع شده، بازار خدمات در ایران بازار بکری است که اگر افراد با برنامه ریزی و نقشه راه مناسب به آن ورود کنند قطعا موفق خواهند بود.

اپراتور مجازی شبکه تلفن همراه (Mobile Virtual Network Operator) یک نوع اپراتور تلفنی است که خود عملأ دارای امکانات فیزیکی لایه دسترسی برای ارسال مکالمات و داده‌ها نیست. این نوع اپراتور با بستن قرارداد با یک اپراتور دیگر که دارای امکانات فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها است، این خدمات را بصورت عمده خریداری می‌کند، سپس با نشان تجاری و برند خود اقدام به فروش خدمات تلفن همراه، در بازار خرده‌فروشی می‌کند.

در ایران تاکنون ۲۴ شرکت برای فعالیت در این حوزه موفق به دریافت موافقت اصولی شده‌اند اما در زمینه عقد قرارداد با اپراتورهای تلفن همراه تاکنون تنها یک شرکت به نتیجه رسیده و اینگونه وعده داده است که سیم کارت‌های خود را تا پایان آذر ماه واگذار می‌کند.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید