Performancing Metrics

2.5 میلیارد دلار مشارکت بخش خصوصی در آب و فاضلاب | اتاق خبر
کد خبر: 383423
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 06:13
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در حال حاضر بیش از 150 پروژه مشارکت بخش خصوصی به ارزش 2.5 میلیارد دلار در صنعت آب و فاضلاب کشور در حال اجرا است.

اتاق خبر: حمیدرضا جانباز  صبح امروز (دوشنبه) در سمینار استفاده سالم از پساب‌ها با بیان این‌که نقش بخش خصوصی در پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب پررنگ است، گفت: از 150 پروژه مشارکت بخش خصوصی تعداد 24 پروژه به صورت بیع متقابل اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که شرکت آب و فاضلاب کشور با تعریف قراردادهای PPP مشارکت بخش عمومی و بخش خصوصی و استفاده از توان بخش خصوصی را ارتقاء داده است، ادامه داد: همچنین این شرکت اجازه استفاده از پساب را به بخش خصوصی در یک قرارداد بلندمدت به ازای سرمایه‌گذاری در بخش فاضلاب می‌دهد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که بحث آب، فاضلاب و استفاده مطلوب از پساب تصفیه شده یکی از چالش‌های ایران و اکثر کشورهای دنیا است، گفت: با توجه به این‌که ایران در یک اقلیم خشک قرار دارد و ما به‌طور وسیع با کمبود آب مواجه هستیم این مساله در کشور ما به طور واضح‌تری رخ‌نمایی می‌کند.

جانباز با اشاره به رشد ناموزون جمعیت به ویژه در کشورهای بزرگ، تصریح کرد: در حال حاضر فاضلاب تبدیل به یک چالش زیست محیطی برای کشور شده، لذا اگر می‌خواهیم کمبود آب در بخش شرب، صنعت و بعد از آن کشاورزی را حل کنیم، لازم است که توجه ویژه‌ای به جمع‌آوری و تصفیه مناسب فاضلاب داشته باشیم.

به گفته وی، در حال حاضر در شرکت آب و فاضلاب کشور تصفیه‌خانه‌های بزرگی مشغول به کار هستند و به‌طور قطع می‌توان گفت که هیچ روش تصفیه فاضلابی در دنیا وجود ندارد که ما در کشور تاکنون انجام نداده باشیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اهمیت توجه تصمیم‌گیران به موضوع آب و فاضلاب گفت: لازم است که در شرایط فعلی رهبران و تصمیم‌گیرندگان موضوعات اجرایی کشور به مسالهٔ آب حساس شوند.

جانباز ادامه داد: این در حالی است که تاکنون تنها در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به مساله آب شده تا آنجایی که طبق گفته‌های رییس جمهور موضوع آب و فاضلاب در لایحه بودجه سال آینده که روز گذشته تقدیم مجلس شورای اسلامی شد جزو چهار اولویت دولت بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت آب و استفاده از پساب سالم پیشنهاد بنده این است که چنین برنامه‌هایی به صورت متداول ادامه داشته باشد.

ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید