Performancing Metrics

واگذاری جایگاه‌های سوخت کار اشتباهی است | اتاق خبر
کد خبر: 383547
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 17:46
مزایده ۴۰ جایگاه سوخت دولتی دیگر در حالی در ۲۲ آذرماه برگزار می‌شود که رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت به شدت نسبت به واگذاری جایگاه‌های سوخت به بخش خصوصی انتقاد کرد و این اقدام را اشتباه دانست.

اتاق خبر: بیژن حاج‌محمدرضا ، با بیان اینکه در حال حاضر نیز قسمت اعظم جایگاه‌ها در اختیار بخش خصوصی است، افزود: در گذشته جایگاه‌ها به صورت اجاره در اختیار بخش خصوصی قرار می گرفت اما در این مناقصه مالکیت هم به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی ادامه واگذاری جایگاه‌ها سوخت به بخش خصوصی را اشتباه دانست و اظهار کرد: معامله میلیاردی این جایگاه‌ها درحالی که امکان تغییر کاربری  آن‌ها وجود ندارد، تغییری در کیفیت جایگاه ایجاد نمی‌کند. افرادی از داخل کشور  یا از خارج از کشور با پول های زیاد می آیند و فکر می کنند از این نمد کلاهی هم برای آن ها دوخته می‌شود و نمی دانند قسمت اعظم جایگاه‌ها ورشکسته هستند. در مورد وضعیت جایگاه‌ها مکاتباتی با مقام معظم رهبری و رییس جمهور انجام داده‌ایم. از سوی دیگر برند سازی جایگاه‌ها را هم مطرح کردند که این مساله مالکیت ما را هم زیر سوال می برد.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت با بیان اینکه ضرورت وجود جایگاه‌های شرکتی باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در گذشته ضرورت وجود جایگاه‌ها این بود که اگر مورد خاصی از نظر سیاسی در جایگاه اختصاصی پیش آمد دست شرکت نفت خالی نباشد و قادر باشد با جایگاه‌هایی که در مالکیت خود دارد کشور را از حالت رکود و سکون خارج کند. البته حتما معتقد هستند که مشکلی پیش نمی آید که جایگاه‌ها را واگذار می‌کنند، حتی برای ساخت جایگاه جدید هم ورورد نکرده‌اند.

حاج محمدرضا درمورد اینکه گفته می‌شود واگذاری جایگاه‌های سوخت به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی صورت می‌گیرد، گفت: نفت در این قانون مستثنی است زیرا وجه سیاسی آن به وجه اقتصادی اش چیره است. از سوی دیگر به خریدار جایگاه اجازه داده نمی‌شود به کار دیگری مشغول شود.

وی ادامه داد: با خرید جایگاه‌ میلیاردها سرمایه دفن می شود در حالی که اگر جایگاه‌ها بهره‌ای داشت فروخته نمی‌شد. خریدار به امید این که به سود می رسد جایگاه را خریداری می کند اما به نتایج دلخواه نمی‌رسد و اعتراض می‌کند. برای جلوگیری از نارضایتی خریداران نیز برندسازی را مطرح کردند. مگر جایگاه سوخت کت و شلوار است که برند داشته باشد؟ برند برای جنس به کار برده می شود، برای جنسی که کیفیت متفاوت داشته باشد درحالی که کیفیت بنزینی که در کشور استفاده می‌شود یکسان است.

رییس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در پایان تاکید کرد: افراد به ابعاد سیاسی واگذاری جایگاه‌های سوخت به بخش خصوصی توجه نمی‌کنند. جایگاه شرکتی تاسیس شد به این منظور تاسیس شد که در کوران مشکلات جایگاه قرار بگیرد.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید