Performancing Metrics

نهادینه شدن محیط زیست در زندگی روزانه شهروندان | اتاق خبر
کد خبر: 383694
تاریخ انتشار: 17 آذر 1395 - 10:07
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تأکید کرد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری کمپین محیط زیست شهری و نقش آن در فرهنگسازی حوزه محیط زیست، گفت: باید تلاش کنیم توجه به محیط زیست در زندگی روزانه شهروندان پایتخت نهادینه شود.

دنیامالی عضو شورای شهر

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، احمد دنیامالی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز شهر تهران به رفتارهای فرهنگی ما شهروندان باز می گردد،  ادامه داد: برای مثال در موضوع ترافیک اگر رفتارهای ترافیکی اصلاح شود علاوه بر کاهش حجم ترافیک در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته او اگر در کلانشهری مانند تهران که روز و شب آن حدود دو میلیون نفر تفاوت جمعیت دارد رفتارهای فرهنگی در همه اقشار جامعه اصلاح شود و در زندگی روزانه موضوع محیط زیست را جدی بگیریم بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن مواجه هستیم مثل آلودگی هوا و... اصلا حادث نمی شود که بخواهیم با آنها مقابله کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر مشارکت مردم برای حفاظت محیط زیست و لزوم جلب این مشارکت توسط دستگاه های ذیربط گفت: برای مثال امروز در شهر تهران درختان زیادی در کمربندی تهران کاشته شده‌اند و فضاهای سبز بزرگی همچون سرخه حصار و چیتگر نیز به عنوان سرانه های فضای سبز پایتخت محسوب می‌شوند اما آنچه که اهمیت دوچندان دارد مشارکت مردم است که می‌توانند به صورت جزیره‌ای درخت و فضای سبز به منازل خود وارد کنند.

او با اشاره به اینکه برای داشتن شهر زیبا باید مردم ملزومات سبز طبیعی وارد خانه‌های خود کنند، افزود:  هرچه دعوت برای مشارکت مردم بیشتر باشد می‌توان بسیاری از مشکلات مدیریت شهری را تحت تاثیر این مشارکت حل‌کرد. باید این آگاهی ایجاد شود که خودمان محافظ محیط زیست باشیم. مهم این است که درختی بریده نشود چرا که برخورد با بریده شدن درخت موضوع دیگری است مهم این است که رفتاری داشته باشیم که اجازه ندهد درختی بریده شود.

دنیامالی با اشاره به کمبود منابع آبی و مدیریت مصرف به عنوان یکی از پیام‌های کمپین محیط زیست شهری گفت: در حال حاضر در کشور با محدودیت منابع آبی روبرو هستیم به شکلی که در مقاطعی آبیاری چمن‌ها در سطح شهر قطع شد چرا که داشتن چمن قهوه‌ای بهتر از این بود که کمبود منابع آبی تشدید شود و آب موجود صرف آبیاری چمن شود.

وی با بیان اینکه قطعا با مدیریت مصرف می توانیم به کمبود منابع آبی فائق شویم، افزود: معتقدم هرچه در این حوزه‌ها بیشتر اطلاع‌رسانی کنیم و آموزش دهیم این موضوع به یک رسالت فرهنگی بدل می‌شود. امروز حساسیت مردم در حوزه محیط‌زیست بیشتر شده و شهروندان پدیده‌هایی مانند آلودگی هوا، کاهش پرندگان در آسمان تهران، آلودگی صوتی و معضلات ناشی از آلودگی محیط زیست را لمس کرده‌اند.

به گفته وی، این که یک هفته بیلبوردهای سطح شهر پیام‌های محیط زیستی به شهروندان منتقل کند قطعا تاثیر مثبتی خواهد داشت اما باید شرایطی ایجاد کنیم که توجه به محیط زیست در زندگی روزانه ما نهادینه شود. یادآوری حفاظت محیط زیست باید به صورت دائمی و روزانه انجام شود البته توجه دادن به مناسبت های مختلف بی تاثیر نیست. قطعا هر اقدامی که کمک کند توجه ایجاد شود در مقولات مختلف از جمله موضوعات اجتماعی، محیط زیستی و... به نفع شهر خواهد بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد محیط زیست شهرداری تهران، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری کمپین محیط زیست شهری و نقش آن در فرهنگسازی حوزه محیط زیست، گفت: باید تلاش کنیم توجه به محیط زیست در زندگی روزانه شهروندان پایتخت نهادینه شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید