Performancing Metrics

مصوبات کمیسیون تلفیق درباره هدفمندی یارانه‌ها، کاهش تلفات جاده‌ای و تقویت بنیه دفاعی کشور | اتاق خبر
کد خبر: 383757
تاریخ انتشار: 17 آذر 1395 - 15:50
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم بودجه مصوبات این کمیسیون در رابطه با قانون هدفمندی یارانه‌ها، کاهش تلفات جاده‌ای و تقویت بنیه دفاعی کشور را تشریح کرد.

اتاق خبر:محمد خدابخشی در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس در رابطه با مصوبات این کمیسیون درباره قانون هدفمندی یارانه‌ها، توضیح داد: جلسات متعددی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد و پیش از اینکه مصوباتی را به تصویب برسانیم چندین بار آنها را اصلاح کردیم.

او ادامه داد: بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق به دولت اجازه داده شد قیمت آب و حامل‌های انرژی و سایر کالاها و خدمات یارانه‌ای را با رعایت ملاحظات اجتماعی و اقتصادی اصلاح کند و از منابع تأمین شده برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی با تأکید بر دهک‌های پایین، کاهش مصرف انرژی، تولید و اشتغال استفاده کند.

به گفته خدابخشی، دولت همچنین مکلف شده جدول منابع و مصارف هدفمندی را به همراه بودجه‌های سنواتی به مجلس ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه همچنین گفت: نمایندگان هم پیشنهاداتی داشتند که تعدادی از آنها مصوب شد. از جمله اینکه دولت مکلف شده ۴۰ درصد گازوئیل مصرفی را با گاز طبیعی جایگزین کند و ۴۰ درصد از خودروهای دیزلی با عمر ۲۰ سال با خودروهای دوگانه یا گازسوز جایگزین شود.

او افزود: همچنین دولت مکلف شد بازار منطقه‌ای برق را ایجاد و شبکه‌های برق را از سمت شرق، غرب، شمال و جنوب به کشورهای همسایه توسعه دهد. از این طریق بازاری برای فروش برق ایجاد می‌شود و امنیت کشور با هزینه کم افزایش داده می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به تلفات جادای کشور نیز گفت:‌ در حال حاضر ۶.۵ کشه برای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه داریم. در مصوبات کمیسیون تلفیق دولت مکلف شد اقدامات لازم را برای کاهش تلفات جاده‌ای انجام دهد. از جمله این اقدامات تقویت و تجهیز پلیس راه، تکمیل شبکه امدادرسانی، ارتقاء کیفیت و امنیت وسایل نقلیه و رفع نقاط حادثه‌خیز است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در بخش دیگری از این نشتس در رابطه با تقویت بنیه دفاعی کشور، عنوان کرد: دولت مکلف شد ۵ درصد بودجه عمومی کشور را به تقویت بنیه دفاعی در طراز قدرت منطقه‌ای اختصاص دهد و متناسب با تهدیدها هر سال آن را ۵ درصد افزایش دهد.

او ادامه داد: همچنین مصوب شد که سطح حقوق و دستمزد کارکنان نیروهای مسلح با کارکنان کشوری متفاوت باشد. در قانون آمده که حقوق کارکنان نیروهای مسلح باید ۲۰ درصد اضافه‌تر از سایر کارکنان باشد. این مسأله اجرایی نمی‌شد که ما آن را در برنامه ششم ذکر کردیم.

خدابخشی ادر پایان این نشست متذکر شد: کمیسیون تلفیق امروز نیز جلسه خواهد داشت و اگر نمایندگان موافقت کنند پنج‌شنبه و جمعه نیز جلسات این کمیسیون برگزار شود تا برنامه ششم قبل از بودجه سال ۹۶ به صحن مجلس بیاید.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید