Performancing Metrics

لزوم بهینه سازی مصرف آب در بخش شرب، کشاورزی و صنعت | اتاق خبر
کد خبر: 383876
تاریخ انتشار: 19 آذر 1395 - 06:53
استاندار زنجان گفت: الگوی مصرف آب در بخش شرب، کشاورزی و صنعت باید بهینه شود.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از  استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در نوزدهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان افزود: باید در هر سه بخش" شرب"، "کشاورزی" و" صنعت" الگوی مصرف بهینه آب جایگزین و از استفاده بی حد و مرز و غیر مجاز ممانعت بعمل آید.

وی با بیان اینکه موضوع "بحران آب" در کشور غیر قابل انکار است، اظهار داشت: مدیریت مصرف و حفاظت از منابع آب مغفول مانده و باید با برنامه ریزی و هدف گذاری مناسب، اقدامات اثر بخش در این حوزه صورت پذیرد.

استاندار زنجان منابع تأمین آب کشور را شامل "نزولات آسمانی" و "پساب" عنوان نمود و گفت: فاضلاب وسیعی در کشور وجود دارد که تا قبل از بحران آب، به فکر استفاده بهینه از آن نبودیم.

درویش امیری بر لزوم اجرای سامانه "آبیاری نوین" در استان تأکید نمود و خاطرنشان ساخت: از مصوبات مهم سفر ریاست محترم جمهوری به استان، اجرای آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان بود که باید برای اجرای کامل این مصوبه اهتمام ورزید.

استاندارز نجان افزود: در شرایط کنونی استان تهران بیشترین استفاده را از پساب های ناشی از فاضلاب در بخش آبیاری فضای سبز به عمل می آورد.

درویش امیری  در خصوص مدیریت چاههای غیر مجاز استان، تصریح نمود: انسداد و پلمپ چاههای غیر مجاز استان باید با تشکیل کمیته ای اولویت بندی و در زمانهای تعیین شده صورت گیرد.

وی تشکیل شورای حفاظت از منابع آب در شهرستانها به ریاست فرمانداران را خواستار شد.
 

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید