Performancing Metrics

هیوندای آی ۴۰ گران‌ترین خودرو وارداتی شد | اتاق خبر
کد خبر: 384101
تاریخ انتشار: 20 آذر 1395 - 23:27
لیست قیمت‌های گمرکی انواع خودروهای سواری هیوندای همراه با نحوه محاسبه قیمت خودروهای وارداتی اعلام شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، خودروهای مختلفی که وارد ایران می‌شوند باید برای ترخیص از گمرک مبالغی را به عنوان تعرفه وارداتی، مالیات بر ارزش افزوده و ... پرداخت کنند. بر همین اساس ردیف‌های تعرفه‌ای مختلفی با توجه به حجم موتور خودروهای مختلف برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که واردکننده خودرو باید نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

پس از آنکه هر خودروی وارداتی بر اساس لیست قیمتی گمرک، ارزش‌گذاری شد، برای هر خودرو بسته به حجم موتور آن درصدی از ارزش مشخص‌شده آن، به عنوان تعرفه اعمال می‌شود.

بر این اساس، با توجه به جدول مقررات صادرات و واردات، به طور کلی خودروهای سواری کمتر از ۱۵۰۰ سی‌سی در ردیف تعرفه‌ای ۸۷۰۳۲۲۹۰ طبقه‌بندی می‌شوند و واردات این خودروها مشمول ۴۰ درصد حقوق و عوارض گمرکی است.

همچنین واردات خودروهای سواری بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی در ردیف تعرفه‌ای ۸۷۰۳۲۳۱۹ طبقه‌بندی شده و مشمول ۴۰ درصد حقوق و عوارض گمرکی می‌شود.

خودروهای سواری از ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی هم در ردیف تعرفه‌ای ۸۷۰۳۲۳۲۹ طبقه‌بندی می‌شوند که این دسته از خودروها نسبت به دو ردیف قبلی، از ۱۵ درصد تعرفه بالاتری برخوردارند و مشمول ۵۵ درصد حقوق و عوارض گمرکی می‌شوند.

واردات خودروهای سواری بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز کماکان بر اساس مصوبه هیات وزیران ممنوع است، اما سایر خودروها علاوه بر تعرفه و عوارض، مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و چهار درصد مالیات علی‌الحساب است.

قیمت خوردهای وارداتی براساس ارزش‌ خودرو و همراه با کرایه حمل محاسبه می‌شود و واردات تمام خودروها در گام اول نیاز به مجوز ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد.

با توجه به موارد مذکور و لیست قیمت خودروهای مختلف هیوندای که وارد ایران می‌شوند، ارزش گمرکی و ارزش وارداتی این خودروها به کشور به شرح جدول زیر است که تمامی قیمت‌ها بر پایه دلار آمریکا است.

 

مدل خودرو

قیمت تحویل روی کشتی

هزینه حمل دریایی

ارزش و هزینه حمل

تعرفه

ارزش کل با احتساب تعرفه

i۲۰ ۱۴۰۰cc

۱۲۰۲۵

۵۲۵

۱۲۵۵۰

۴۰

۱۷۵۷۰

Accent ۱۶۰۰cc

۱۲۷۰۰

۶۵۰

۱۳۳۵۰

۴۰

۱۸۶۹۰

Elantra ۱۸۰۰cc

۱۶۰۰۰

۷۰۰

۱۶۷۰۰

۴۰

۲۳۳۸۰

Veloster ۱۶۰۰cc

۱۶۳۰۰

۷۷۰

۱۷۰۷۰

۴۰

۲۳۸۹۸

i۳۰ ۲۰۰۰cc

۱۷۸۳۰

۶۷۰

۱۸۵۰۰

۵۵

۲۸۶۷۵

۱۹۴۵۰

۱۰۵۰

۲۰۵۰۰

۵۵

۳۱۷۷۵

IX۳۵ (Tucson) ۲۴۰۰cc

۲۰۶۵۰

۷۵۰

۲۱۴۰۰

۵۵

۳۳۱۷۰

Sonata ۲۴۰۰cc

۲۳۲۳۰

۷۲۰

۲۳۹۵۰

۵۵

۳۷۱۲۲.۵

i۴۰ sedan ۲۰۰۰cc

۲۴۴۵۰

۸۰۰

۲۵۲۵۰

۵۵

۳۹۱۳۷.۵

i۴۰ station wagon ۲۰۰۰cc

۲۵۸۸۰

۸۲۰

۲۶۷۰۰

۵۵

۴۱۳۸۵

Santafe ۲۴۰۰cc

۲۵۵۵۰

۹۰۰

۲۶۴۵۰

۵۵

۴۰۹۹۷.۵

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید