Performancing Metrics

پوکمون گو، آیفون 7 و دونالد ترامپ سه عبارت پرجستجوی گوگل در سال ۲۰۱۶ | اتاق خبر
کد خبر: 385030
تاریخ انتشار: 26 آذر 1395 - 00:34
به گزارش گوگل، پوکمون گو، آیفون ۷ و دونالد ترامپ آمار بالاترین جستجوهای انجام شده توسط کاربران در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده‌اند.

اتاق خبر: گوگل همچون سنت همیشه‌ی خود لیستی از عبارات جستجو شده در سال ۲۰۱۶ میلادی را به‌صورت کلی و به تفکیک موضوع‌های مختلف منتشر کرده است. شاید نگاهی به عبارات پرجستجو در سطح جهانی چندان تعجب‌برانگیز نباشند، چراکه سه عبارت اول جستجو شده در سال ۲۰۱۶ را باید جزو پرسروصداترین و بحث‌برانگیزترین مسائلی خواند که در سال ۲۰۱۶ جامعه‌ی بشری را تحت تأثیر قرار دادند. پوکمون گو، آیفون ۷ و دونالد ترامپ جایگاه اول تا سوم را بین پرجستجوترین عبارات گوگل به خود اختصاص داده‌اند. نکته‌ی جالب توجه در مورد هر سه عبارت پرجستجوی گوگل، وقوع حوادث مرتبط با این سه موضوع در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی است.

دو عبارت از سه عبارت برتر جستجو شده در سال ۲۰۱۶ میلادی مربوط به دنیای فناوری هستند. در ابتدای تابستان سال جاری میلادی شاهد استقبال گسترده از بازی پوکمون گو بودیم، به‌طوری‌که این بازی در برهه‌ای از زمان به ترندی بدل شده بود که حتی در کشورمان نیز توجهات بسیاری را به نمایشگر گوشی هوشمند در کوچه و خیابان قفل کرده بود.

آیفون 7 دومین عبارت پرجستجوی سال ۲۰۱۶ میلادی گوگل بود. به‌جرئت می‌توان گفت که تغییرات احتمالی نسل بعدی آیفون‌های اپل که در سال ۲۰۱۷ به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون راهی بازار خواهد شد، در آیفون ۷ نیز تأثیرگذار بود؛ به‌طوری‌که بسیاری در پی اطلاع از آخرین تغییرات آیفون ۷ برای حدس زدن تغییرات احتمالی در آيفون ۸ بودند، از همین رو آیفون ۷ اپل رتبه‌ی دوم عبارت‌های پرجستجو در گوگل را به خود اختصاص داده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آینده‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا در جایگاه سوم پرجستجوترین عبارت‌ها قرار دارد. با آغاز کمپین انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در زمستان سال ۲۰۱۶، دونالد ترامپ بدون اینکه نام و آوازه‌ای در سیاست داشته باشد، موفق شد با نقطه نظرات و سخنانش، نظر بسیاری را به خود جلب کند و در نهایت کلید ورود به کاخ سفید را به دست بگیرد. عجیب بودن برخی اظهارنظرهای ترامپ در کنار ناشناخته بودن وی در دنیای سیاست باعث شده است بسیاری از مردم از اینترنت برای آشنا شدن با رئیس جمهور بعدی آمریکا کمک بگیرند.

در رتبه‌های بعدی برترین جستجو‌ها، موضوع‌هایی از دنیای سرگرمی، ورزش و قرار دارند. پرینس، لاتاری آمریکا، دیوید بویی، فیلم دِدپول، بازی‌های المپیک، بازی Slither.io و فیلم سینمایی جوخه انتحار در رتبه‌های چهارم تا دهم پرجستجوترین عبارات گوگل قرار گرفته‌اند. امسال پرینس و دیوید بویی دو خواننده‌ی مشهور و نام‌آشنا فوت کردند و به همین دلیل، نام آن‌ها در لیست پرجستجوترین عبارت‌ها قرار گرفته است. برگزاری رقابت‌های المپیک ریو در سال تابستان سال جاری نیز باعث شد المپیک در این لیست قرار گیرد.

منبع: زومیت

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید